پنجاه و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک با اعطای جایزه گوی بلورین افتخاری به «راسل کرو» بازیگر استرالیایی آغاز به کار کرد.
به گزارش سینماسینما، «راسل کرو» پس از دریافت جایزه گوی بلورین افتخاری جشنواره کارلووی واری به پاس یک عمر دستاورد در عرصه بازیگری گفت که رابطه او با فیلم روزبهروز عمیقتر میشود.
این بازیگر برنده اسکار همچنین از جشنواره منظم کارلووی واری تمجید کرد و گفت این جشنواره در مقایسه با سایر جشنوارهها، مثل یک ساعت دقیق عمل میکند.
«کرو» با بازی در فیلم «گلادیاتور» به چهرهای جهانی تبدیل شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد. او همچنین برای بازی در فیلم «ذهن زیبا» جایزه بهترین بازیگر نقش اول بفتا و گلدن گلوب را از آن خود کرده است.
جایزه افتخاری جشنواره کارلووی واری پیش از این به چهرههایی چون «رابرت دنیرو»، «هلن میرن»، «جولیان مور» و «جفری راش» اعطا شده بود.
«جن گیر پاپ» جدیدترین فیلم «راسل کرو» است که در آن نقش پدر «گابریل آمورت» جنگیر معروف واتیکان را بازی کرده است.
پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی واری از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای (۹ تا ۱۷ تیرماه) برگزار میشود و بخش ویژهای را با عنوان «تولدی دیگر: سینمای ایران اینجا و اکنون» برگزار خواهد کرد.
امسال فیلم سینمایی «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمیزاده محصول مشترک ایران و آلمان در بخش مسابقه بینالملل یکی از نامزدهای دریافت گوی بلورین بهترین فیلم است و در بخش مسابقه پروکسیمای جشنواره نیز فیلم «ماده تاریک» ساخته کریم لکزاده به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- ما بدترین دشمنان خود هستیم/ نگاهی به سریال ماده تاریک
- معرفی برگزیدگان جشنواره کارلووی واری/ یک مستند برنده گوی بلورین شد
- جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۴ با تجلیل از ویگو مورتنسن آغاز به کار کرد
- با حضور استیون سودربرگ؛ ویگو مورتنسن و ۲ بازیگر دیگر در کارلووی واری ۲۰۲۴ تجلیل میشوند
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- برگزیدگان جشنواره کارلووی واری معرفی شدند؛ دو سینماگر ایرانی میان برندگان/ جایزه ویژه هیات داوران برای «تورهای خالی»
- جایزه ویژه داوران کارلوویواری به سینمای ایران رسید
- فیلم افتتاحیه جشنواره کارلووی واری معرفی شد
- اکران «تفریق» و «تورهای خالی» در جشنواره بینالمللی فیلم مونیخ
- راسل کرو بازیگر یک فیلم جنایی میشود
- چند فیلم جمع و جور/ نگاهی به «باید بیایی و آن را ببینی»، «اتاقی از آن خودم»، «بترکون» و «کلام» در جشنواره کارلووی واری
- مدیر جشنواره فیلمهای ایرانی پراگ، جایزه جشنواره کارلووی واری را گرفت
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- تجلیل از ایتن هاوک و یان اسویراک در شب پایانی کارلووی واری
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





