بازیگر سرشناس هالیوودی که برای معرفی فیلمش روز جمعه در جشنواره برلین حضور یافته بود، از سیاستهای مهاجرتی ترامپ انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ریچارد گر به شدت به نقد سیاستهای دونالد ترامپ برای گسترش ترس در آمریکا پرداخت و گفت بدترین کار رییس جمهوری آمریکا ترکیب دو واژه پناهنده و تروریست بود.
گر گفت: این بزرگترین جرم است که بخواهی این دو کلمه را با هم ترکیب کنی. پناهنده کسی است که در جستجوی پناه است. کسی است که نیاز به کمک دارد.
این بازیگر هالیوودی در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز در برلیناله برای فیلم «شام» برگزار شده بود، افزود: شمار جنایتهای ناشی از نفرت در آمریکا از زمانی که ترامپ شروع به فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری کرده بالا رفته است. هستند رهبرانی که ترس را گسترس میدهند و این امر میتواند اینجا هم اتفاق بیفتد.
این بازیگر پس از نمایش درام تاثیرگذار «شام» درباره دو خانواده که درگیر جنایتی هولناک شدهاند که توسط فرزندانشان رخ داده و در نهایت معنایی بزرگتر را درباره ترس و سیاست دربرمیگیرد، در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد.
استیو کوگان، لورا لینی و ربکا هال دیگر بازیگران این فیلم هستند که اقتباسی از رمان هلندی هرمان کوخ به همین نام است. این فیلم چهارمین همکاری گر با اورن موورمان کارگردان است و پیش از این در سال ۲۰۰۷ با فیلم «من اینجا نیستم»، فیلم «زمان خارج از ذهن» در سال ۲۰۱۴ و «نورمان» که تهیه شده و هنوز اکران نشده، با هم همکاری کردهاند.
موورمان به ترس در آثارش توجه دارد و فیلم «رسول» که سال ۲۰۰۹ برنده خرس نقرهای برلیانله برای فیلمنامه شده بود و «دیوار دفاعی» و «زمان خارج از ذهن» دیگر فیلمهای او با تاکید بر این موضوع هستند.
ریچارد گر گفت: من عاشق شخصیتهایی هستم که نشان دهنده خشم هستند مثل شخصیت ووی هارلسون در«رسول» و بن ورن در «زمان خارج از ذهن» که در عین حال خشم و مسایل اجتماعی را با هم ترکیب میکند. در حال حاضر عصبانیت در جامعه زیاد مشاهده میشود.
کوگان نیز در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت روانی نقشی که ایفا کرده است، به ترامپ گریز زد. او درباره شخصتیش در فیلم که برادر گر و سیاستمداری بلندپرواز است گفت: بله به احتمال زیاد او از بیماری روانی رنج میبرد اما در مقایسه با رییس جمهور آمریکا به نظر میرسد او در نهایت یک سردرد خفیف دارد.
در نهایت گر خواستار رد سیاستهای مبتنی بر نفرت و تفرقه شد و گفت: ما باید در نحوه صحبت با یکدیگر دقت بیشتری داشته باشیم. ما در این مسیر همه با هم هستیم. همه ما انسان هستیم و باید با هم در این سیاره کوچک زندگی کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهدنبال محدود شدن آزادی در سینما و رسانه؛ جین فوندا، کمیته آزادی بیان علیه دونالد ترامپ را احیا میکند
- تام کروز جایزه معتبر مرکز کندی را رد کرد
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- تلاش ترامپ برای توقیف فیلمش در جشنواره کن ادامه دارد
- سینماسینما/ لحظه اعلام نام «کیک محبوب من» به عنوان بهترین فیلم از نگاه داوران فیپرشی
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- یک روز مانده به پایان جشنواره برلین؛ «کیک محبوب من» در رتبه اول، «حمام شیطان» در رتبه دوم
- مدیر هنری جشنواره برلین: نسل جدید فیلمسازان به سیاست علاقهمندند
- برلیناله، سیاسیترین جشنواره بینالمللی؟!/ مدیر جشنواره برلین از تعادل میان سیاست و هنر میگوید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





