کمپانی والت دیزنی اعلام کرد اکران فیلمهای خود را به سبب حمله به کشور اوکراین در روسیه متوقف کرد.
به گزارش سینماسینما، سخنگوی دیزنی در بیانیهای اعلام کرد: با توجه به تهاجم بیدلیل به اوکراین و بحران انسانی غمانگیز، ما اکران فیلمهای خوو در روسیه از جمله فیلم جدید «قرمز شدن» محصول پیکسار را متوقف میکنیم و تصمیمات تجاری آینده را بر اساس وضعیت در حال تحول خواهیم گرفت. در همین حال، با توجه به مقیاس بحران پناهجویان در حال ظهور، ما با شرکای سازمان های غیردولتی خود برای ارائه کمک های فوری و سایر کمک های بشردوستانه به پناهندگان کار میکنیم.
آکادمی فیلم اوکراین نیز از جشنوارههای مهم جهانی خواسته از نمایش فیلمهای روسی امتناع کنند و همچنین فدراسیون بینالمللی تهیه کنندگان فیلم (فیاپف) نیز جشنواره فیلم مسکو را از فهرست جشنوارههای درجه الف جهانی خارج کند.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- پیمان خازنی، «خسرو و شیرین» را به روسیه میبرد
- جنگ ضد مردمی است/ نگاهی به فیلم «۲۰ روز در ماریوپل»
- گفتوگو با علی پاکزاد درباره نمایشگاهش/ «در برابر فراموشی»؛ موضوع مشترک کابل، کییف و تهران
- روسیه اسکار را تحریم کرد
- اظهارات سازنده «محاکمه کییف» در جشنواره ونیز/ تاریخ زمانی تکرار میشود که از آن درس نگیریم
- آخرین مستند فیلمسازی که در اوکراین کشته شد در کن رونمایی میشود
- گزارشی از زندگی ۱۰روزه یک زن و شوهر چرنیهیوی در خندقی با دمای منفی ۱۰ درجه/ پس از هر بمباران در جستجوی چشمان یکدیگر بودیم
- گزارشی از ادامه زندگی در پایتخت کشور جنگزده اوکراین/ نغمههای پیروزی در دژ کییف
- جنگ در کشور من کاش پناهنده نبود*/ گفتگو با پناهجوی اوکراینی در ورشو
- کارگردان مستند «ماریوپل» در اوکراین کشته شد
- درخواست شان پن؛ یک میلیاردر برای اوکراین جت جنگی بخرد
- ماراتن خیریه تلویزیونی بینالمللی در حمایت از اوکراین
- گفتوگو با علی نصیریان/ شهرت به درد نمیخورد مهم محبوبیت است
- کارگردان اوکراینی جنگ را مستند میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





