انجمنهای صنفی فیلم فرانسه اعلام کردند متعهد به همبستگی کامل با اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا میشوند.
به گزارش سینماسینما، انجمنهای صنفی فیلم فرانسوی به نمایندگی از نویسندگان، کارگردانان و تهیهکنندگان نامهای مشترک منتشر کردهاند که در آن اعلام شده متعهد به همبستگی کامل با اعتصاب دوگانه انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران آمریکا خواهند بود.
در این نامه آنها نوشتهاند: نبردی که صنعت فردا را شکل میدهد از مرزها میگذرد.
علاوه بر اتحادیه نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان، روسای بخش دو هفته کارگردانان کن هم این نامه را امضا کردهاند.
در این نامه از مسایل مربوط به تقسیم ثروت و ادغام مدلهای جدید با محوریت هوش مصنوعی به عنوان نقطه عطف این اعتصابها یاد شده است.
سازمانهای فرانسوی تاکید کردند آنها هم خواست مشابهی برای «انطباق مدل کسب درآمد از سرویسهای جدید با اطمینان از اینکه منجر به تضعیف سازندگان هم نشود» دارند و آنها نیز مسالهای به نام هوش مصنوعی را لمس کردهاند و معتقدند باید راهکار تنظیم کنندهای برای استفاده از آن وجود داشته باشد.
در این نامه آمده است: هوش مصنوعی میتواند فرصتهایی را برای صنعت سرگرمی به ارمغان بیاورد، به شرطی که جایگاه اصلی نویسندگان و هنرمندان را حفظ کنیم.
در حالی که اتحادیههای نویسندگان و بازیگران فرانسوی اعتصاب نکردهاند، اما آنها هم در مورد حق امتیاز پخشکنندهها و هوش مصنوعی نکات مذاکرهای مشابهی دارند. جیمی شومان آمریکایی که از سال ۱۹۶۹ در فرانسه زندگی میکند و نماینده انجمن صنفی بازیگران فرانسه (SFA) است، گفت بازیگرانی که در فرانسه با پخشکنندهها کار میکنند مانند فیلمنامهنویسان و آهنگسازان که تحت پوشش توافقنامهای با انجمن مدیریت جمعی نویسندگان و آهنگسازان کشور (SACD) کار میکنند، امتیاز دریافت نمیکنند.
شومان گفت این انجمن در دهه گذشته تلاش کرده با تولیدکنندگان فرانسوی مذاکره کند تا آنها متعهد به پرداخت متناسب با تعداد پخش در سرویسهای پخش متعدد به بازیگران شوند اما تاکنون به نتیجهای دست نیافته است.
وی افزود: ما با تولیدکنندگان مذاکره میکنیم زیرا با آنها قرارداد امضا میکنیم، اما امیدواریم در ماههای آینده مستقیما با استریمرها مذاکره کنیم.
شومان گفت: وقتی یک بازیگر فرانسوی برای یک کانال تلویزیونی کابلی کار میکند، برای اولین پخش و سپس برای پخش مجدد، یا به صورت مستقیم از کانال پخش کننده یا از شبکه تهیهکنندگان درصدی به عنوان دستمزد دریافت میکند؛ اما وقتی بازیگری برای یک سرویس استریم کار میکند، چه «اسلش» که پلتفرم تلویزیونهای فرانسه است چه نتفلیکس، بازیگر تنها در ابتدا از تهیهکننده دستمزد دریافت میکند و فقط همین دریافتی را دارد.
وی بر هوش مصنوعی هم تاکید کرد و گفت استفاده روزافزون از این فناوری برای دوبله و آگهیهای بازرگانی، تهدیدی برای بازیگران فرانسوی نیز محسوب میشود.
از همین رو اتحادیه بازیگران فرانسوی به اتحادیه اصناف مربوط به صدا پیوسته تا سیاستمداران اتحادیه اروپا را وادارد به خطرات محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و نیاز به حمایت از حقوق هنرمندان رسیدگی کنند.
اتحادیه صدای هنرمندان در نامهای به نمایندگی از اعضای اتحادیهها، انجمنها و اتحادیههای پیشرو اتحادیه اروپا در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، بلژیک، لهستان، هلند، ترکیه، آمریکای لاتین و آمریکا و سوئیس، گفته است: خلق کردن بخشی از طبیعت انسان است و شامل استفاده از تخیل و بینش فرد برای آینده و به ویژه از طریق صدای انسان میشود. استفاده بیرویه از هوش مصنوعی خطری است که میتواند منجر به انقراض میراث هنری خلاقیت شود، سرمایهای که ماشینها نمیتوانند ایجاد کنند.
شومان گفت اتحادیه بازیگران از انجمن صنفی فرانسه خواسته تا برنامهای برای ابراز همبستگی مانند همتایان خود در بریتانیا ترتیب دهد، اما این امکان پذیر نشد زیرا بسیاری از هنرمندان در جشنواره تئاتر آوینیون حضور دارند و به همین دلیل امید میرود تا پایان تابستان برنامهای در این زمینه ترتیب داده شود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- باربارا استرایسند از انجمن بازیگران آمریکا جایزه میگیرد
- اعتصاب ۱۱۸ روزه بازیگران آمریکا تمام شد/ قرارداد جدید تایید شد
- پس از ۹۰ روز؛ ادامه اعتراضها در هالیوود/ مذاکره بازیگران و استودیوها نتیجه نداد
- اعتصاب هالیوود یک جشنواره دیگر را لغو کرد
- اعتصاب فیلمنامهنویسان به بریتانیا هم میکشد؟/ تغییر شرایط پرداخت
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- نویسندگان اعتصابکننده حاضر به مذاکره با تهیهکنندگان شدند
- مراسم جوایز امی به دلیل اعتصاب بازیگران و نویسندگان عقب افتاد
- نتفلیکس داغ بازیگران را تازه کرد/ انتشار آگهی استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی
- با وجود اعتصاب؛ انجمن بازیگران مجوز بازی در ۳۹ فیلم مستقل را داد/ مخالفت با غولها
- درخواست تام کروز از استودیوهای فیلمسازی
- در پی بینتیجه ماندن مذاکره؛ اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا هم شروع شد/ هالیوود در خاموشی
- احتمال صفر شدن تولیدات هالیوود/ انجمن بازیگران آمریکا به اعتصاب رای داد
- «همهچیز همه جا یکباره» جوایز انجمن بازیگران آمریکا را درو کرد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





