شب پیش جشنواره بینالمللی انیمیشن انسی ۲۰۲۱ با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، انیمیشن «فرار» ساخته جوناس پوهر راسموسن برنده بزرگ جوایز انسی موفق شد هم جایزه بهترین فیلم بلند را کسب کند و هم جایزه بهترین موسیقی اوریجینال را از آن خود کند.
این فیلم که در جشنواره ساندنس به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوری از سینمای جهان انتخاب شده بود و در جشنواره گوتبورگ هم جایزه بهترین مستند نوردیک را برد به عنوان یک داستان فلسفی و پیچیده از فرار توصیف شده و داستان واقعی امین در آستانه ازدواج را تصویر میکند که تصمیم میگیرد بخش پنهان زندگیاش در ۲۰ سال گذشته را عیان کند. در این فیلم داستان دراماتیک زندگی امین به عنوان یک پناهنده افغان به دانمارک تصویر شده است.
جایزه هیات داوران هم به «معاد آفتابی من» اولین فیلم بلند ساخته میکائلا پاولاتووا اهدا شد. این فیلم محصول مشترک جمهوری چک و فرانسه و درباره زن جوانی از چک است که با یک مرد افغان ازدواج میکند و به زندگی در افغانستان در دوره پس از طالبان میپردازد.
انسی کمتر به موضوعی خاص به طور ویژه در جشنواره پرداخته اما موضوع اصلی فیلمهای امسال و به ویژه برندگان با تمرکز بر مهاجرت و پناهندگی استوار بود. فیلم «عبور» ساخته فلورانس میاهی نیز که در بخش رقابت اصلی جای گرفت اولین انیمیشن بلند روی شیشه است که فرار از یک کشور نامشخص اروپای شرقی را تصویر کرده است.
«پوسته» ساخته ساموئل پتی و سیلیون مانی هم جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه را در بخش رقابتی از آن خود کرد. این انیمیشن با مداد نقاشی شده و درباره زندگی در خانه سالمندان در سوئیس است.
در بخش فیلم کوتاه «تخممرغهای عید پاک» انیمیشن دو بعدی نیکلاس کیپینس برنده جایزه داوران شد. این فیلم درباره ۲ جوان در یک رستوران چینی است که می خواهند پرنده عجیبی را به فروش برسانند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- چرا ایران هنوز کارشناسی انیمیشن ندارد؟
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- معرفی برگزیدگان جشنواره ساندنس/ جایزه کارگردانی برای سینماگران ایرانی
- یک اتفاق شیرین برای یک فیلم ترسناک در جشنواره ساندنس
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





