تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - ۱۵:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189662

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ملبورن برگزار شد و مجموع جوایز نقدی بیش از ۱۹۰ هزار دلار بین برندگان بخش‌های مختلف تقسیم شد.

به گزارش سینماسینما، هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ملبورن از ۳ تا ۲۰ آگوست (از ۱۲ تا ۲۹ مرداد) در استرالیا برگزار شد و در نهایت جایزه ۹۰ هزار دلاری بهترین فیلم بخش رقابتی افق روشن به فیلم سنگالی «بانل و آداما» ساخته «راماتا-تولایه سی» سینماگر فرانسوی-سنگالی رسید.

این فیلم که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال در ماه می تجربه کرده بود درباره بانل و آداما جوانانی است که در اواخر نوجوانی خود در روستایی دورافتاده در شمال سنگال زندگی می‌کنند.

در سایر بخش‌ها نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره ملبورن به فیلم «این بزرگ خواهد بود» ساخته «توماس چالز هایلند» رسید و این فیلم جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جوان جشنواره را نیز به خود اختصاص داد.

امسال  آثار چند سینماگر ایرانی نیز در جشنواره ملبورن به نمایش گذاشته شد. فیلم سینمایی «شیدا» ساخته نورا کیاسری و محصول استرالیا به عنوان فیلم افتتاحیه به روی پرده رفت و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی، «فرمونت» ساخته بابک جلالی و محصول آمریکا، «آیه های زمینی» ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی، «۴۸ ساعت» ساخته آزاده موسوی و «مست دل» ساخته مریم تفکری و محصول انگلستان و ایران نیز در این رویداد سینمایی حضور داشتند.

سال گذشته فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی، مستند «من سعی می‌کنم فراموش کنم» به کارگردانی پگاه آهنگرانی، «مجموعا» از محمدرضا فرزاد، «نظربازی» ساخته مریم تفکری و «وقت چیغ انار» ساخته گراناز موسوی در این رویداد سینمایی به روی پرده رفتند.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها