سینماسینما، ترجمه: پویا قادری؛
«مایکل مان» قصد دارد «کریستین بیل»، بازیگر فیلم «دشمن مردم»، را برای نقشی مهم در کنار «لئوناردو دیکاپریو» در قسمت دوم فیلمِ «مخمصه» به کار بگیرد.
استودیوهای «آمازون» و «یونایتد آرتیست» قرار است سال آینده تولید قسمت دوم این فیلم کلاسیکِ سرقتیِ سال ۱۹۹۵ را آغاز کنند. «مان» فیلمنامه را بر اساس رمان پرفروش نیویورکتایمز که همراه با «مگ گاردینر» نوشته، نگاشته است.
این فیلم توسط «مایکل مان»، «جری بروکهایمر»، «اسکات استوبر»، «نیک نسبیت» تهیه میشود و «شین سالرنو» و «اریک راث» نیز تهیهکنندگان اجرایی آن هستند.
هنوز مشخص نیست بِیل چه نقشی را ایفا خواهد کرد، اما فیلمنامه آنقدر توجه بازیگران بزرگ را جلب کرده که رقابت شدیدی بر سر حضور در پروژه شکل گرفته است. «بیل» و «دیکاپریو» هر دو برنده اسکار هستند و این ترکیب به مان این فرصت را میدهد تا سطح بالایی را که با قسمت اول ایجاد کرده بود، دوباره تکرار کند؛ فیلمی که بازیگران بزرگی چون «رابرت دنیرو»، «آل پاچینو» و «وال کیلمر» در آن حضور داشتند.
فیلم «مخمصه» پاچینو را در نقش کارآگاه «وینسنت هانا»، دنیرو را در نقش سارق حرفهای «نیل مککالی» و کیلمر را در نقش «کریس شیهرلیس» نشان میداد. اگرچه فیلم در زمان اکران موفق بود، اما بعدها تبدیل به یک اثر کلاسیک جنایی با طرفداران جهانی شد.
رمان «مخمصه» که مان و گاردینر نوشتهاند، اقتباسی از فیلم نیست؛ بلکه داستان اتفاقات قبل و بعد از ماجراهای فیلم اول را روایت میکند.
کتاب که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، بین دو خط زمانی جابهجا میشود:
یکی پس از سرقت ناموفق بانک، که شیهرلیس در تلاش برای فرار از پلیس لسآنجلس است و هانا رد او را دنبال میکند؛ سپس داستان وارد مسیرهای جدیدی در منطقه سه مرزی و جنوب شرق آسیا میشود.
دیگری ما را به سال ۱۹۸۸ در شیکاگو میبرد، زمانی که مککالی، شیهرلیس و تیم حرفهایشان در سواحل غربی، مرز آمریکا-مکزیک و شیکاگو مشغول انجام سرقتهای بزرگ هستند. در همان زمان، هانا جوان در اداره پلیس شیکاگو در حال رشد است و یک باند فوقخشونتبارِ متهاجم به منازل را تعقیب میکند.
فیلمِ جدیدِ «کریستین بیل» در نقشِ اصلی با عنوان «عروس»، از کمپانی برادران وارنر و بازی «جسی باکلی» بهعنوان نقش مکمل، سال آینده میلادی اکران میشود.
منبع: ددلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دی کاپریو از فیلم جدیدش گفت؛ «نبردی پس از نبرد دیگر» آینه امروز ماست
- یک بنبست در همکاری دو سینماگر؛ چرا اسکورسیزی، امسال فیلم خود را نساخت؟
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- مایکل مان رمان «مخمصه ۲» را منتشر کرد/ حضور در فهرست پرفروشها
- سینماسینما/ کریستین بیل در «شوالیه تاریکی» فقط با نولان همکاری خواهد کرد
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
- اولین تریلر مینیسریال «توکیو وایس» منتشر شد + ویدئو
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





