تایلند فیلم «تاوقتی هوا تاریک میشود» را به عنوان نماینده این کشور در بخش اسکار خارجی زبان ۲۰۱۸ معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، تایلند فیلم آنوچا سوییچآکورنپونگ را به عنوان نماینده رسمی خود برای بخش رقابتی بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در نودمین دوره اسکار معرفی کرد.
آنوچا نویسنده و کارگردان است و تهیهکننده فیلم «چطور هر روز در بازی چکرز برنده شویم» بود که درباره بزرگ شدن یک نوجوان، به عنوان نماینده تایلند در سال ۲۰۱۵ برای اسکار انتخاب شده بود.
«تا وقتی هوا تاریک میشود» دومین فیلم بلند این کارگردان زن است. فیلم نخست او با عنوان «تاریخ ماندین» در سال ۲۰۰۹ ساخته شد.
در فیلم جدیدش او به یک کشتار تاریخی پرداخته که دولت تایلند در دوره پیش از توجه به حافظه جمعی، مرتکب شد. در عین حال این فیلم تمرکزی بر خاطره و طبیعت فیلمسازی است. آنوچا از این کار به عنوان قصیدهای برای ضبط خاطره و بازسازی حافظه سینما یاد کرد و آن را تلاشی برای ساختن فیلمی تاریخی در سرزمینی خواند که هیچ تاریخی ندارد.
این فیلم در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۶ برای اولین بار به نمایش درآمد و بعد برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین از انجمن ملی فیلم تایلند جایزه برد. این جوایز معادل اسکار آسیای جنوب شرقی محسوب میشود.
تاکنون کشورهای دیگری نمایندگان خود را برای اسکار معرفی کردهاند، که فلسطین با فیلم کمدی «واجب» به کارگردانی آنماری جاسر از جمله آنهاست. «سطح سیاه» ساخته والنتین واسیانوویچ نماینده اوکراین و درام «مسابقهدهنده و زندانی سابقهدار» ساخته میشاییل روشکام نیز به عنوان نماینده بلژیک معرفی شدهاند.
«اینکا» ساخته ایناسیو کاستیو کاتین نیز نماینده ونزوئلا برای نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.
پیشتر ترکیه با معرفی فیلم «آیلا: دختر جنگ» ساخته جان اولکای، عراق با فیلم «باد سیاه» ساخته حسین حسن، بوسنی و هرزگوین با «مردان گریه نمیکنند» اولین فیلم بلند آلن درلجولیک، سوییس با «نظم الهی» ساخته پترا وولپی، آلمان با فیلم «محوشدگی» ساخته فاتح آکین و سوئد با فیلم «میدان» ساخته روبن اوستلوند و برنده نخل طلای کن نمایندگان خود را انتخاب کرده بودند.
آخرین مهلت معرفی فیلمهای خارجیزبان به آکادمی دوم اکتبر (۱۰ مهر) است.
سال پیش «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران برنده این جایزه اسکار شد.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





