بخش دوهفته کارگردانان جشنواره فیلم کن اعلام کرد با اعطای جایزه کالسکه طلایی از «فردیک وایزمن» مستندساز آمریکایی تقدیر خواهد کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، پنجاه و سومین دوره بخش دو هفته کارگردانان که سالانه از سوی انجمن کارگردانان فرانسه و به موازات جشنواره فیلم کن برگزار می شود، امسال جایزه کالسکه طلایی خود را در روز افتتاحیه به «فردریک وایزمن» مستندساز آمریکایی ساکن فرانسه اعطا خواهد کرد.
پنجاه و سومین دوره بخش دو هفته کارگردانان کن از تاریخ ۷ تا ۱۷ جولای (۱۶ تا ۲۶ تیر) برگزار می شود.
انجمن کارگردانان فرانسه در بیانیه ای «فردریک وایزمن» را به سبب مجموعه آثار ارزشمند که اثری غیرقابل انکار در تاریخ سینما از خود بر جای گذاشته مورد تمجید قرار داد.
جایزه کالسکه طلایی بخش دو هفته کارگردنان کن از سال ۲۰۰۲ و برای تقدیر از فیلمسازان در عرصه بین المللی اعطا می شود که آثارشان دارای کیفیت نوآورانه و جسارت در کارگردانی و تولید است.
از برندگان پیشین این جایزه سینمایی می توان به «مارتین اسکورسیزی»، «آلن رنه»، «ورنر هرتسوک»، «جین کمپیون» و «نائومی کاواسه» اشاره کرد. در دوره قبلی بخش دو هفته کارگردانان در سال ۲۰۱۹، «جان کارپنتر» موفق به کسب این جایزه شد.
پیش از این فیلم «باشگاه بوکس» (۲۰۱۰) و فیلم سه ساعته «گالری ملی» (۲۰۱۴) از ساخته «وایزمن» در بخش دو هفته کارگردانان کن به نمایش گذاشته شده اند. فیلم «آخرین نامه» ساخته او نیز در سال ۲۰۰۲ در بخش غیررقابتی کن رونمایی شد و مستند «بیمارستان» محصول ۱۹۷۰ نیز در سال ۲۰۱۶ در قالب بخش کلاسیک کن به روی پرده رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیه رسمی اعلام شد؛ ژاپن، کشور افتخاری بازار جشنواره فیلم کن
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- سناریوی «یک تصادف ساده» چگونه شکل گرفت؟
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- جعفر پناهی و عوامل فیلم «یک تصادف ساده» به کشور بازگشتند
- زمان بازگشت جعفر پناهی و گروهش به ایران مشخص شد
- فردای نخل طلا
- پیامهای تبریکی که برای نخل طلای «یک تصادف ساده» مخابره شد
- جعفر پناهی، برنده جایزه شهروندی جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- سخنان جعفر پناهی پس از دریافت نخل طلای کن
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- برگزیدگان معرفی شدند؛ نخل طلای کن در دست جعفر پناهی
- برندگان بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن معرفی شدند
- چی دیدی؟ چطور بود؟/ روایتی از روزهای پایانی جشنواره فیلم کن
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





