کارگردان ایتالیایی موفقیت خود در جشنواره فیلم ونیز را در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ تکرار کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی فیلم «دست خدا» جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم زوریخ کسب کرد.
این کارگردان ۵۱ ساله در هنگام دریافت جایزهاش به شوخی گفت: من یک کارگردان جوان ایتالیاییام و مفتخرم که در اوایل کارم دارم این جایزه را دریافت میکنم و امیدوارم ظرف ۲۰ سال بعدی یکی دیگر هم دریافت کنم.
وی همچنین در مستر کلاسی شرکت کرد که به زبان ایتالیایی برگزار شد و در آن درباره جدیدترین فیلمش صحبت کرد.
در فیلم «دست خدا» سورنتینو بار دیگر به زادگاهش ناپل بازگشته و فیلم توسط نتفلیکس تولید شده است. وی با فوقالعاده خواندن این همکاری گفت: آنها به من اجازه دادند این فیلم کوچک را در حد و اندازههای یک فیلم بزرگ بسازم.
این فیلم درباره خانواده فیلمساز است، تراژدیای که خانوادهاش را نابود ساخت و نیز درباره دیهگو مارادونا که سال ۱۹۸۴ در تیم ناپولی بازی میکرد.
سورنتیو گفت: او برای من و بسیاری از مردم ناپل لحظههای شاد و آزادی ناگهانی را پس از سالها و روزهای سخت به ارمغان آورد. ورود او ما را امیدوار کرده بود.
سورنتینو که سال ۲۰۱۴ اسکار را برای «زیبایی بزرگ» دریافت کرده از منبع الهام خود فدریکو فلینی نیز قدرانی کرد و همچنین از مارتین اسکورسیزی و مارادونا که گل معروف به «دست خدا» را در بازی با انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ به ثمر رساند.
سورنتینو افزود: من او را در حین مربیگری یک مسابقه فوتبال خیلی کوتاه ملاقات کردم. او عصبی بود و دوران سختی را پشت سر گذاشته بود. واقعاً فرصت نشستن و گپ زدن نبود. هدف من این بود که این فیلم را به او نشان دهم. اما هنوز در حال تدوین فیلم بودم که او درگذشت. نمیدانم نظر او چه بود اما اطرافیانش قصد داشتند با تصور اینکه من از وی استفاده غیرقانونی کردهام از من شکایت کنند.
در «دست خدا» سورنتینو بار دیگر با بازیگر محبوبش یعنی تونی سرویلو همکاری کرده و فیلیپو اسکوتی نیز همکار جوان وی است که جایزه مارچلو ماسترویانی را در ونیز دریافت کرد.
وی در ادامه بر این تاکید کرد که قصد داشت تا احساسات مردم را در این فیلم زندگینامهای که بر مبنای زندگی خودش ساخته شده تصویر کند. وی تایید کرد: فکر میکنم فیلمهایم به دلیل ریتمشان قابل تشخیص باشند؛ آنها کند هستند اما نه خیلی زیاد و مردمی که از این ریتم انتقاد میکنند به نظرم کمی عجله دارند.
سورنتیو در این کلاس اعتراف کرد دوست دارد روزی فیلمی با محوریت یک شخصیت زن بسازد و نیز درباره جف گامباردلا شخصیت منفی فیلم «زیبایی بزرگ» و جولیو آندروتی سیاستمدار جنجالی در فیلم «ایل دیوو» هم حرف زد.
وی گفت برخی میگویند شخصیتهای فیلمهای من گروتسک هستند؛ اما من چنین آدمهایی را دیدهام و تاکید کرد: واقعیت یک ادراک است.
«دست خدا» قرار است در ماه نوامبر راهی سینماها شود و سپس در نتفلیکس در دسترس قرار بگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- پائولو سورنتینو دوباره در ناپل فیلم میسازد/ تجلیل از شهر زادگاه
- «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ تقدیر شد
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- تقویت بستر خانواده از منظری دیگر/ یادداشت روناک جعفری بر فیلمهای اسکار
- چگونه پائولو سورنتینو در شخصیترین فیلمش با بزرگترین تراژدی زندگیاش مواجه شد/ نوشتهای از اریک کوهن درباره «دست خدا»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- رئالیسم جادویی برای فرار از واقعیت وحشتناک/ نگاهی به فیلم «دست خدا»
- جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدان لسآنجلس به «ماشین من را بران» تعلق گرفت
- معرفی برگزیدگان جوایز آکادمی فیلم اروپا/ «کجا میروی آیدا؟» بهترین فیلم شد
- رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلمهای خارجی اسکار به میدان آمد
- تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره زوریخ از «قصیده گاو سفید»
- فوتو کال فیلم مقدم و صناعیها برگزار شد/ «قصیده گاو سفید»؛ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران تا روز ششم جشنواره زوریخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





