رییس آکادمی سزار (اسکارفرانسوی) آقای الن ترزیان ، مجبور به استعفا شد.
به گزارش سینماسینما، این تهیه کننده فرانسوی که در کار خود مشهور است به مدت ۱۷ سال رییس پرقدرت آکادمی سزار بود اما در این چند سال اخیر ایرادهایی از جمله شفاف نبودن در انتخابات کاندیداها و سپس در جایزه ها مورد انتقاد قرار گرفته بود. وی که هفتاد سال دارد بیشتر عمر خود را در خدمت به سینمای فرانسه گذرانده است. دلایل گوناگون و بویژه اینکه به حد کافی زنان فیلمساز حضور قابل توجهی در سازماندهی سزار ندارند و همچنین تعداد ۱۲ نامزد شدن فیلم اخیر رومن پولانسکی خشم زنان را برانگیخت و بنوعی انتقادات سخت علیه الن ترزیان به راه افتاد، از سوی دیگر بسیاری از اعضا آکادمی که برای عضویت در آن مبلغی هم سالانه پرداخت میکنند اعتراض دارند که هیچگاه با آنان مشورت نمیشود. آنها نیز نارضایتی خود را اعلام کردند و در نامه ای سرگشاده درروزنامه لوموند به انتقاد از رییس آکادمی پرداختند طوری که مرکز ملی سینمای فرانسه و حتی وزیر فرهنگ مجبور به مداخله شده است. سپس جمع وسیعی از اعضا استعفای دسته جمعی خودرا ارایه کردند،اعضای مستعفی آکادمی سزار دلیل استعفای خود را اینگونه اعلام کرده بودند: باید یک بازنگری اساسی در آکادمی انجام گیرد. در ادامه بحران ، رییس آکادمی الن ترزیان سقوط کرد. بتازگی رییس کل مجبور به استعفا شده است. رییس کل کمپانی پرقدرت (وایلد بانچ) آقای ونسان ماراوال، نیز در این رابطه انتقاد تندی درنشریات منتشر کرد و نوشت: «حدود سی سالی است که تمام سازمان های مهم سینما فرانسه در دست چند نفری بیش نیست. آنها مانع تحول و تجدید قوا در ارگان های اساسی سینمای فرانسه شده اند.» درحالیکه روز ۲۸ فوریه قرار است چهل و پنجمین دور مراسم سزار فرانسه برپاشود و مستقیم هم از تلویزیون کانال پلوس پخش گردد. قرار است بعداز مراسم برای بازنگری در ارگان آکادمی سزار جلساتی برپا شود. اعضای مستعفی آکادمی سزار دلیل استعفای خود را اینگونه اعلام کرده بودند: باید یک بازنگری اساسی در آکادمی انجام گیرد. در ادامه بحران، رییس آکادمی الن ترزیان سقوط کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- در پنجاهمین دوره اسکار فرانسه؛ جولیا رابرتز سزار افتخاری میگیرد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
- فیلمی درباره حیوانات جهشیافته پیشتاز نامزدهای جوایز سزار شد
- سینمای فرانسه در تدارک جوایز سزار/ ۲فیلم از کارگردانان ایرانی در میان آثار به نمایش درآمده
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





