سینماسینما، مترجم: امیر سلیمانی؛
ساموئل ال. جکسون، یکی از برجستهترین بازیگران سینمای جهان، در گفتوگویی با AP Entertainment هنگام تبلیغ فیلم جدیدش «درس پیانو» که از شبکه نتفلیکس پخش میشود، دیدگاه صریح خود را درباره نامزدی جوایز اسکار بیان کرد. او که تنها یکبار در دوران حرفهای خود برای فیلم «داستان عامهپسند» (Pulp Fiction) در سال ۱۹۹۵ نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل شد و همان سال این جایزه را برد، نامزدی اسکار را چندان مهم نمیداند. البته جکسون در سال ۲۰۲۱ جایزه افتخاری آکادمی اسکار را نیز دریافت کرد.
او در این مصاحبه با خنده گفت: «ما به اندازه کافی در این حرفه بودهایم که وقتی مردم میگویند: «نامزد شدن افتخار بزرگی است»، بدانیم این حرف درست نیست. نه، برنده شدن افتخار است. وقتی نامزد میشوید، مردم ممکن است بگویند: «آره، یادمه!» یا شاید هم بیشتر افراد فراموش کنند. معمولاً این یک رقابت است که شما داوطلبانه واردش نشدهاید.»
او افزود: «وقتی نامزد میشوید، مردم ممکن است بپرسند: «اون فیلمی که برایش نامزد شدی چی بود؟ اسمش چی بود؟» و بعد از پایان مراسم، حتی یادآوری اینکه چه کسی برنده شد برای خیلیها سخت میشود.»
نگاه جکسون به اسکار؛ از نقد تا پذیرش مسیر شخصی
ساموئل ال. جکسون سال گذشته در گفتوگویی با The Times اشاره کرد که معتقد است باید در سال ۱۹۹۵ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای «داستان عامهپسند» میبرد، نه مارتین لاندو برای فیلم «اد وود». او همچنین در مصاحبهای با Vulture اشاره کرد که در سال ۱۹۹۶ و برای بازی در درام حقوقی «زمانی برای کشتن» (A Time to Kill) به کارگردانی جوئل شوماخر، از فرصت کسب نامزدی اسکار محروم شده است.
او در این باره گفت: «هرگز اجازه نمیدهم اسکار معیاری برای موفقیت یا شکست من بهعنوان یک بازیگر باشد. معیار موفقیت من، خوشحالی من است: آیا از کاری که انجام میدهم راضی هستم؟ من برای گرفتن مجسمهها فیلم بازی نمیکنم. وقتی به من میگویند: «اگه این فیلم رو بازی کنی، اسکار میبری»، جوابم اینه: نه، مرسی. ترجیح میدم نیک فیوری باشم یا نقش میس ویندو رو بازی کنم و یک شمشیر لیزری دستم بگیرم.»
اولویتهای جکسون؛ فیلمهایی برای مردم، نه اسکار
جکسون تأکید کرد از این که نقشهایی را کنار گذاشته که ممکن بود برایش اسکار بیاورد، پشیمان نیست. او ترجیح میدهد در فیلمهایی بازی کند که مردم از دیدنشان لذت ببرند و بهواسطه آنها از روزمرگیهایشان فاصله بگیرند. او افزود: «من کسی هستم که مردم برای دیدن دیوانگیام یا برای شنیدن اینکه چند بار کلمه مادر… را به کار میبرم، به سینما میآیند. هر چیزی که آنها را به سینما بکشاند، خوب است.»
ساموئل ال. جکسون در ادامه گفت: «من از این که نقش کسی را بازی کنم که دیالوگهایش روی تیشرتها چاپ شود، راضی هستم. بازیگرانی هستند که در تمام دوران حرفهایشان هیچکس حتی یک دیالوگ از آنها را به خاطر نمیآورد. اما مردم برای دیدن فیلمهای من میآیند تا ببینند چقدر دیوانه بازی در میآورم.»
«درس پیانو»: اثر جدید جکسون
جدیدترین فیلم ساموئل ال. جکسون با عنوان «درس پیانو» هماکنون از نتفلیکس در دسترس است. این اثر، فرصتی دیگر برای جکسون است تا بار دیگر مهارتهای بازیگریاش را به نمایش بگذارد، هرچند خودش تأکید دارد که مسیر حرفهایاش را بر اساس معیارهای شخصی و رضایت خود پیش میبرد، نه دنبال کردن جوایز و افتخارات.
منبع: Variety
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- فصل دوم «بازی مرکب» از ۲۶ دسامبر (۶ دی ماه) عرضه میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ادای احترامی شایسته با اقتباس نتفلیکس به گابریل گارسیا مارکز
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «درس پیانو»؛ اثری خانوادگی بر پرده سینما و تاریخ
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- «اینجا»؛ سفری خلاقانه در زمان و مکان
- از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان
پربازدیدترین ها
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «ماهی سیاه کوچولو» نه سفارشی است نه سیاسی/ حاشیهنگاری بر سال ۱۳۶۰
آخرین ها
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت دهه فجر ۱۴۰۳
- هنرمندان فعال در تئاتر خیابانی جوانانی دغدغهمند هستند
- ۹۰ نفر دیگر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش
- نشست خبری جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- پاسخ دوبارهی امیر اثباتی به جواب سعید مستغاثی؛ گفتوگو ادامه دارد
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ بزرگداشت بابک، والیزاده و الوند در افتتاحیه جشنواره
- در نشست خبری جشنواره فیلم فجر مطرح شد؛ جشنواره نباید محل تنبیه کسی قرار گیرد/ سیمرغ اقتباسی باز میگردد؟
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ این هفت نفر و دنیایشان
- رونمایی رسمی از سامانه مدیریت هوشمند حملونقل همراه اول در نمایشگاه خودرو تهران
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- آغاز طرح ویژه فروش سیمکارت جوانان همراه اول با شمارههای جذاب
- با امضای بیانیهای؛ ۱۵۷ نفر از فعالان هنری خواستار آزادی نوید میهندوست شدند
- رونمایی همراه اول از بستههای ویژه عید مبعث به همراه هدایای دیجیتال
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- امضای تفاهمنامه همکاری بین همراه اول و بانک شهر
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- به کارگردانی دیوید آیر؛ برد پیت، بازیگر و تهیه کننده یک اکشن ماجراجویی میشود
- «چیزهای کوچک اینچنینی» بررسی میشود
- انتشار اثر عکاس ایرانی در کتاب فرانسوی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام نامزدهای مسابقه تبلیغات سینمای ایران
- نشست خبری جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- واکنش کارگردان فیلم عزیز به اظهارات سعید مستغاثی در برنامه خط فرضی
- اعضای شورای سینمای ایران معرفی شدند