سینماسینما، مترجم: امیر سلیمانی؛
نیکول کیدمن تقریباً در سال ۲۰۰۸ برای همیشه هالیوود را ترک کرد.
پس از نقل مکان به نشویل و به دنیا آوردن اولین دخترش با سوپراستار موسیقی کانتری، کیث اربن، برنده جایزه اسکار فکر میکرد که «تقریباً کارش» با بازیگری «تمام شده» است و میخواست تمام توجه خود را به خانواده جدیدش معطوف کند. این وضعیت تا زمانی ادامه داشت که مادرش وارد عمل شد و او را به ادامه کار تشویق کرد.
کیدمن در این خصوص به شبکه تلویزیونی سیبیاس نیوز گفت: «وقتی [ساندی کیدمن-اربن] را به دنیا آوردم، با خودم گفتم: «خب، فکر میکنم کارم تقریباً تمام شده است.» ما در یک مزرعه زندگی میکردیم و همان موقع مادرم گفت: «کاملاً از کار دست نکش. کم و بیش خودت را در این حرفه حفظ کن.» و من گفتم: «نه، نه. من دیگر کار را تمام کردهام. دیگر تمام.» او میگفت: «فقط به من گوش کن. به حرکت رو به جلو ادامه بده. نمیگویم که باید به همان سطحی که قبلاً کار میکردی، ادامه بدهی، اما کاملاً رهایش نکن.»
کیدمن این نصیحت را جدی گرفت و سه سال بعد، سومین نامزدی اسکار خود را برای بازی درخشانش در فیلم «لانه خرگوش» به دست آورد. در سالهای بعد، کیدمن در فیلمهای «فقط باهاش کنار بیا»، «همینگوی و گلورن»، «استوکر» و «مرد راهآهن» به ایفای نقش پرداخت.
کیدمن اضافه کرد: «این حرف از زنی بود که به نسلی تعلق داشت که فرصتهای مرا نداشت، فرصتهایی که او به ایجادشان برای دخترانش کمک کرده بود. بنابراین این احتمالاً چیزی است که او آرزو میکرد وقتی بچه بود، داشته باشد.»
کیدمن به زودی در کنار هریس دیکینسون در تریلر اروتیک A24 با نام «دختربچه» بر پرده سینماهای آمریکا ظاهر خواهد شد. این فیلم که در روز کریسمس در سینماها اکران میشود، داستان رومی (با بازی کیدمن)، مدیرعامل پرنفوذی را روایت میکند که وقتی وارد رابطه عاشقانه با یکی از کارآموزان بسیار جوان شرکتش (با بازی دیکینسون) میشود، شغل و خانوادهاش را به خطر میاندازد.
منبع: وبسایت Variety
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فصل دوم «نه غریبه کامل»؛ قصهای که شکل نگرفت
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- آل پاچینو چگونه اعتیاد را پشت سر گذاشت تا بازیگر فوقالعادهی ما شود
- پخش سریالی جدید با بازی نیکول کیدمن
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





