تیم برتون در مورد سبک انیمیشن خودش که توسط هوش مصنوعی اجرا شده گفت که این شیوه مثل رباتی است که انسانیت شما را میگیرد.
به گزارش سینماسینما، تیم برتون که برای خلق شخصیتها و فیلمهایی با سبک کاملا متمایز مشهور است، درباره هوش مصنوعی و تهدید آن برای انیمیشن صحبت کرد.
وی به تازگی در مصاحبه با ایندیپندنت، درباره «بازفید» که در ماه جولای منتشر شد و در آن هوش مصنوعی نشان میداد اگر فیلمهای دیزنی توسط برتون کارگردانی میشد، چه شکلی بودند، حرف زد.
وی گفت: آنها از هوش مصنوعی خواستند نمونه کارهای من از شخصیتهای دیزنی را خلق کند! نمیتوانم احساسی را که به شما میدهد، توصیف کنم. مرا یاد وقتی انداخت که میگویند؛ عکس من را نگیر چون روح شما را میگیرد.
در این فیلم هوش مصنوعی السا از انیمیشن «یخزده»را با چهرهای سفید که لباسی مشکی پوشیده و در جنگلی که جنزده به نظر میرسید، تصویر کرده است. همچنین چهره آرورا از انیمیشن «زیبای خفته» را با چهرهای مشابه که روی گونههایش بخیه دارد و با لباسی تیره و بلند دراز کشیده تصویر کرده است.
برتون اذعان کرد برخی از خلاقیتها «بسیار خوب» هستند، اما کاری که انجام میدهد این است که چیزی از روح شما میمکد. چیزی از روح یا روان شما میگیرد که بسیار ناراحت کننده است، مثل رباتی است که انسانیت و روح شما را میگیرد.
استفاده از هوش مصنوعی در هالیوود به یک بحث مداوم در سراسر این صنعت بدل شده و این روزها بسیاری خواستار محافظت در برابر این فناوری هستند. همین موضوع یکی از دغدغههای اصلی بازیگران و نویسندگانی است که پس از شکست مذاکرات با استودیوها و پخشکنندهها برای قرارداد جدید دست به اعتصاب زدند و هوش مصنوعی دقیقا یکی از مباحثی بود که دربارهاش توافقی به دست نیامد.
در این مصاحبه، برتون همچنین درباره چگونگی ساخته شدن فیلمهای بزرگ استودیویی به عنوان یک تجربه طاقتفرسا صحبت کرد و گفت که همه تلاشش این است در تمامی پروژههایش روی نکات مثبت تمرکز کند.
وی افزود: برای من سخت است که بعد از اتمام کار، آن فیلمها را ببینم، زیرا حس میکنم از آنها رهایی پیدا نمیکنم. اما از کار با همه دستاندرکاران لذت میبرم.
وی همچنین به «بیتل جویس۲» اشاره کرد و گفت که واقعا از آن لذت برده؛ وی افزود: سعی کردم همه چیز را کنار بگذارم و بر اصل کار با آدمهای خوب و بازیگران و عروسکها تمرکز کنم.
برتون یادآوری کرد که فیلمبرداری دنباله «بیتل جویس» با بازی مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا و ویلم دفو تقریبا پیش از اعتصابها به پایان رسیده و وی امیدوار است پس از اعتصاب بتواند فیلم را تمام کند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- هوش مصنوعی در مخابرات آینده؛ «صدرنشین» بازار نشر
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- درباره فیلم تازه تیم برتون/ بازگشت بیتل جوس از دنیای مردگان + ویدیو
- گفتوگو با تیم برتون / مثلث برمودایی که از پشت پنجره دیزنی نمایان بود
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفللوشاتو میرود
- تئاتری با همکاری هوش مصنوعی؛ پوستر نمایش «آنتیگونه» رونمایی شد
- فیلمهای مهم سال به جشنواره نیویورک دعوت شدند
- نتفلیکس داغ بازیگران را تازه کرد/ انتشار آگهی استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





