۲۵
اثر از کارگردانانی چون «استنلی کوبریک»، «الیا کازان»، «جیمز کمرون» و … به عنوان گنجینه و میراث سینمایی، وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شدند.
به گزارش سینماسینما، فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا که هر ساله فیلم سینمایی دارای تأثیر و ارزش فرهنگی و تاریخی برجسته و یا قابل توجه از نظر زیبایی را به عنوان گنجینه ملی برای حفظ برای آیندگان معرفی میکند، امسال نیز نام ۲۵ فیلم را منتشر کرد.
در این فهرست فیلمهای معروفی چون «تایتانیک» محصول ۱۹۹۸ به کارگردنی «جیمز کامرون»، «جان سخت» (۱۹۹۸) به کارگردانی «جان مکترینان»، «اسپارتاکویس» (۱۹۶۰) ساخته «استنلی کوبریک»، «سوپرمن» (۱۹۷۸) ساخته «ریچارد دونر»، «تنها فرشتهها بال دارند» (۱۹۳۹) به کارگردانی «هاوارد هاوکس»، «ممنتو» (۲۰۰۰) به کارگردانی «کریستوفر نولان»، «قرارداد شرافتمندانه» (۱۹۴۷) ساخته «الیا کازان»، و «تکخال در حفره» (۱۹۵۱) از «بیلی وایلدر» از مهمترین فیلمهایی هستند که امسال در فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا ثبت شدند.
انیمیشن «دامبو» (۱۹۴۱)، «شبهای بلوار» (۱۹۷۹)، «سرزمین رویاها» (۱۹۸۹)، «دختران کوچک» (۱۹۹۷)، «مجموعه فیلمهای خانگی خانواده فوئنتس» (۱۹۳۰-۱۹۲۰)، «حدس بزن چه کسی شام میآید» (۱۹۶۷)، «کسی که سیلی خورد» (۱۹۲۴)، «متروی داخلی نیویورک» (۱۹۰۵)، «بمبا» (۱۹۸۷)، «زندگی اجراکنندگان» (۱۹۷۲)، «غرق شدن لیزوتانیا» (۱۹۱۸)، «تلانیوس مانک: مستقیم، بی تعقیبکننده» (۱۹۸۸)، «زمان و رویاها» (۱۹۷۶)، «خوابیدن با خشم» (۱۹۹۰)، «واندا» (۱۹۷۱)، «با تیپ آبراهم لینکلن در اسپانیا» (۳۸-۱۹۳۷) دیگر فیلمهایی هستند که وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شدند.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- بررسی سینمایی- روانکاوی فیلم «قلمپرها»/ کلمههای سرکش، جملههای عصیانگر
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- فوت تهیهکننده «تایتانیک» و «آواتار»/ جان لاندو درگذشت
- کیت وینسلت در نقش یک دیکتاتور خودشیفته به تلویزیون بازگشت
- تغییر قوانین آکادمی در پی حواشی اسکار ۲۰۲۳
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





