سینماسینما، پاریس: بنا به نوشته رسانه های تخصصی سینمای امریکا و اروپا ، بدون شک مهمترین فیلم سال ۲۰۲۴ که همه عاشقان سینما در جهان منتظر آن هستند، «مگالوپلیس» ساخته فرانسیس فورد کوپولا است.
وی چند روز پیش اظهار داشته فیلمش تا دو سه ماه آینده، کاملا آماده میشود. کارگردان، ۲۵ سال را صرف ساخت و آماده سازی این پروژه کرده است. بارها تمام کردن این پروژه به تعویق افتاده بود و کوپولا آن را با سرمایه شخصیاش که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته، ساخته است.
بازیگران آن آدام درایور، فارست ویتاکر، آبری پلازا و غیره هستند. کارگردان در آخرین صحبتهایش درباره این فیلم گفته: «چیزی که میتوانم دربارهاش بگویم این است که هنرپیشههایش را بسیار دوست دارم، آنها کاملا غیره منتظره هستند. و تماشاگر هرگز احساس بیحوصلگی در موقع دیدن آن نخواهد کرد.»
بر مبنای پیش بینیها اولین نمایش جهانی آن در جشنواره کن در ماه مه خواهد بود. و کمی بعد به اکران سینماهای جهان خواهد آمد. آدام درایور، بازیگر، درباره «مگالوپلیس» گفته است: «این فیلم بسیار وحشی، بسیار تخیلی، بزرگ و حماسی است. بسیار پر جرات ساخته شده و کارگردانش ریسک بزرگی به عهده گرفته است. هیچ فیلمی تا به این چنین مرا هیجان زده نکرده است.» بنا به نوشته مجله پرمیر، این فیلم علمی تخیلی فرانسیس فورد کوپولا، ۸۴ ساله به احتمال قوی میتواند آخرین اثرش باشد. وی قبلا با فیلمهای مکالمه (۱۹۷۴) و اینک آخرالزمان (۱۹۷۹) دوبار برنده نخل طلا شد. و همچنین جوایز بسیار در طول دوره هنری خود از جمله اسکار، و غیره به دست آورده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاپولا یک هتل سینمایی راه انداخت
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- ناکامیهای گیشه؛ ۱۰ شکست بزرگ سینما در سال ۲۰۲۴
- به خاطر یک عمر دستاورد هنری؛ بالاترین نشان موسسه فیلم آمریکا به کاپولا اهدا میشود
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- فوت مستندساز و همسر فرانسیس فورد کاپولا/ النور کاپولا درگذشت
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- فصل تازهای از زندگی یک دیوانه؛ «مگالوپولیس» خصوصی نمایش داده شد/ یک تجربه تکاندهنده
- فیلم «مکالمه» کاپولا سریال میشود/ چه کسی به جای جین هکمن میآید؟
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





