سینماسینما، پاریس: بنا به نوشته رسانه های تخصصی سینمای امریکا و اروپا ، بدون شک مهمترین فیلم سال ۲۰۲۴ که همه عاشقان سینما در جهان منتظر آن هستند، «مگالوپلیس» ساخته فرانسیس فورد کوپولا است.
وی چند روز پیش اظهار داشته فیلمش تا دو سه ماه آینده، کاملا آماده میشود. کارگردان، ۲۵ سال را صرف ساخت و آماده سازی این پروژه کرده است. بارها تمام کردن این پروژه به تعویق افتاده بود و کوپولا آن را با سرمایه شخصیاش که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته، ساخته است.
بازیگران آن آدام درایور، فارست ویتاکر، آبری پلازا و غیره هستند. کارگردان در آخرین صحبتهایش درباره این فیلم گفته: «چیزی که میتوانم دربارهاش بگویم این است که هنرپیشههایش را بسیار دوست دارم، آنها کاملا غیره منتظره هستند. و تماشاگر هرگز احساس بیحوصلگی در موقع دیدن آن نخواهد کرد.»
بر مبنای پیش بینیها اولین نمایش جهانی آن در جشنواره کن در ماه مه خواهد بود. و کمی بعد به اکران سینماهای جهان خواهد آمد. آدام درایور، بازیگر، درباره «مگالوپلیس» گفته است: «این فیلم بسیار وحشی، بسیار تخیلی، بزرگ و حماسی است. بسیار پر جرات ساخته شده و کارگردانش ریسک بزرگی به عهده گرفته است. هیچ فیلمی تا به این چنین مرا هیجان زده نکرده است.» بنا به نوشته مجله پرمیر، این فیلم علمی تخیلی فرانسیس فورد کوپولا، ۸۴ ساله به احتمال قوی میتواند آخرین اثرش باشد. وی قبلا با فیلمهای مکالمه (۱۹۷۴) و اینک آخرالزمان (۱۹۷۹) دوبار برنده نخل طلا شد. و همچنین جوایز بسیار در طول دوره هنری خود از جمله اسکار، و غیره به دست آورده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاپولا یک هتل سینمایی راه انداخت
- ماجرای برخورد کیمیایی با کاپولا و انتقاد کیمیایی از ساخت ادامه پدرخوانده توسط کاپولا
- ناکامیهای گیشه؛ ۱۰ شکست بزرگ سینما در سال ۲۰۲۴
- به خاطر یک عمر دستاورد هنری؛ بالاترین نشان موسسه فیلم آمریکا به کاپولا اهدا میشود
- «مگالوپولیس» در آمریکا اکران میشود
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کاپولا در نشست خبری کن: این وظیفه هنرمند است که دنیای معاصر را نشان دهد
- اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن/ گزارش محمد حقیقت؛ پس از نمایش مگاپولویس، آخرین فیلم فرانسیس فورد کاپولا
- فوت مستندساز و همسر فرانسیس فورد کاپولا/ النور کاپولا درگذشت
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- فصل تازهای از زندگی یک دیوانه؛ «مگالوپولیس» خصوصی نمایش داده شد/ یک تجربه تکاندهنده
- فیلم «مکالمه» کاپولا سریال میشود/ چه کسی به جای جین هکمن میآید؟
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





