فیلم رومانیایی «سه کیلومتر تا پایان دنیا» به کارگردانی امانوئل پاروو، برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بینالمللی سارایوو شد.
به گزارش سینماسینما، هیات داورن سیامین جشنواره بینالمللی فیلم سارایو به ریاست پل شریدر نویسنده و کارگردان آمریکایی جایزه قلب بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به فیلم رومانیایی «سه کیلومتر تا پایان دنیا» به کارگردانی امانوئل پاروو اعطا کرد که سومین ساخته این سینماگر است.
این فیلم که در جشنواره کن امسال یکی از نامزدهای نخل طلا بود، داستان یک نوجوان ۱۷ ساله را دنبال می کند که قربانی یک حمله در شهر کوچکی در دلتای دانوب رومانی شده است و فیلم پیامدهای حمله به جامعه روستایی او را از منظرهای متعدد بررسی میکند.
به گزارش ورایتی، در سایر بخشها جایزه بهترین کارگردانی به «یورگس زویس» برای فیلم «آرکادیا» محلول مشترک یونان، بلغارستان و آمریکا رسید و جایزه بهترین بازیگر زن و مرد جشنواره نیز به ترتیب به آناب احمد ابراهیم برای فیلم «روستایی در کنار بهشت» و درو بن برای فیلم «هفته مقدس» تعلق گرفت.
«تصویری برای یادآوری» ساخته اولگا چرنیخ محصول مشترک اوکراین، فرانسه و آلمان جایزه قلب بهترین مستند جشنواره سارایوو را به خانه برد و «مثل یک زرد بیمار» ساخته نرویکا سفا از کشور کوزوو هم برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی شد.
سیامین جشنواره بینالمللی فیلم سارایوو از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اگوست (۲۶ مرداد تا دوم شهریور) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد و با اعطای جایزه قلب افتخاری به پاس یک عمر دستاورد سینمایی به الکساندر پین کارگردان برنده اسکار و ایلیا سلیمان کارگردان شناخته شده فلسطینی همراه بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اهدای قلب جشنواره سارایوو به الکساندر پین
- پل شریدر ریاست هیات داوران جشنواره سارایوو را برعهده گرفت
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
- منتقدان ایندیوایر انتخاب کردند؛ ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰/ «خانه دوست کجاست» کیارستمی هجدهم شد
- در بیست و هشتمین دوره جشنواره؛ پل شریدر قلب افتخاری سارایوو را میگیرد
- شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز برای پل شریدر
- «قهرمان» از بهترین فیلمهای سال به انتخاب پل شریدر
- قماری دائمی به نام زندگی/ نگاهی به فیلم «ورقشمار»
- انتقاد تند و تیز پل شریدر از فیلم ایستوود/ «ماچوی گریان» یک «هری کثیف» کوچک شده است
- همکاری دوباره اسکورسیزی و شریدر برای ساخت یک سریال سه ساله
- ایناریتو از جشنواره سارایوو جایزه گرفت
- سیمای سیمرغ جهانی/ نگاهی به سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- سینماسینما / پل شریدر در صفحه شخصیاش درباره ایران چه نوشت؟ / ایرانیها مردمی سخاوتمند و بافرهنگ هستند
- اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست خبری پل شریدر برگزار شد/ سینمای ایران برای ما با کیارستمی آغاز شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





