فیلم «تونی اردمان» در ادامه موفقیتهای بینالمللی خود موفق به کسب جایزه لوکس پالمان اروپا شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «تونی اردمان» ساخته «مارن اِده» که اولینبار در جشنواره کن سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و امسال یکی از شانسهای مهم اسکار خارجی به نمایندگی از سینمای آلمان است، موفق به کسب جایزه بهترین جوایز «لوکس» پارلمان اروپا شد.
فیلمهای «چشمانم را که بازمیکنم» به کارگردانی «لیلا بوزید» (فرانسه، تونس، بلژیک، امارات)، «یک داستان عاشقانه سوری» ساخته «شین مکآلیستر» (انگلیس)، «نامههایی از جنگ» به کارگردانی «ایوو فریرا» (پرتغال)، «یک جنگ» از «توبیاس ویندهولم» (دانمارک)، «چیزهایی که میآید» ساخته «میا هنسن لاو» (فرانسه، آلمان)، «شبیه دیوانه» ساخته «پائولو ویرزی» (ایتالیا، فرانسه)، «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» به کارگردانی «کلود باراس» (سوئیس، فرانسه)، «سیرانوادا» از «کریس پویو» (رومانی، فرانسه) و «سان تَن» به کارگردانی «آرگریس پاپادیمیتروپولوس» (آلمان، گرجستان) دیگر فینالیستهای جایزه لوکس در سال ۲۰۱۶ بودند.
فیلم «تونی اردمان» که درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش، شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند، امسال در پنج بخش شامل بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد و زن نامزد جوایز فیلم اروپا نیز است. این کمدی درام علاوهبر کسب جایزه فیپرشی (انجمن بینالمللی منتقدین) از جشنواره کن، تاکنون جوایز دیگری از جمله عنوان بهترین فیلم جشنواره بینالمللی فیلم بروکسل و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم «سویل» اسپانیا را دریافت کرده است.
سال گذشته فیلم «موستانگ» (اسب وحشی) محصول مشترک فرانسه-ترکیه ساخته «دنیز غمزه ازغوان» جایزه بهترین فیلم جوایز لوکس پارلمان اروپا را کسب کرد.
جایزه فیلم «لوکس» پارلمان اروپا به ارزش ۱۳۰ هزار دلار از سال ۲۰۰۷ برای تقدیر از بهترین فیلم که تنوع فرهنگی و ارزشهای اروپا را بهتصویر کشیده باشد، راهاندازی شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «تونی اردمن» باز هم جایزه برد
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- جک نیکلسون با بازسازی «تونی اردمن» برمی گردد
- برگزیدگان منتقدان فیلم لندن معرفی شدند
- «پالم اسپرینگز» برندگان خود را شناخت
- فرهادی: فیلم می سازیم چون عاشق فیلم ساختن هستیم/ آمریکایی ها و ایرانی ها خیلی به هم شبیهند
- فروش «فروشنده» در ایتالیا و کلمبیا
- اصغر فرهادی در نشست خبری گلدن گلوب: وقتی جلوی آب سنگ میاندازی از راه دیگری میرود
- اصغر فرهادی در جمع رقبایش در مراسم جانبی گلدن گلوب/ تصاویر
- برگزیدگان جامعه ملی منتقدان فیلم معرفی شدند
- گفتگو با کارگردان «تونی اردمن»/ ایدهام این بود که مسائل مدام بدتر و بدتر بشوند
- پیش بینی نشریههای معروف سینمایی درباره برندگان گلدن گلوب
- پیشبینی ورایتی از برندگان گلدن گلوب/ «فروشنده» چقدر شانس دارد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





