تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۶:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42048

پل ورهوفن، ایزابل هوپربا اعلام اسامی نامزدهای چهل و دومین دوره جوایز سزار، فیلم «او» و «فرانتس» با نامزدی در ۱۱ بخش امیددارترین فیلم‌های این جوایز شدند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین دیلی، آکادمی هنرها و علوم سینمایی فرانسه با اعلام نامزدهای سزار، «او» ساخته پل ورهوفن و درام «فرانتس» ساخته فرانسواز اوزون را در راس جوایز سزار جای داد.

درام «خلیج اسلک» ساخته برونو دومون، نیز دیگر پیشتاز نامزدهای این دوره از جوایز سزار است.

این نامزدها به شیوه سنتی جوایز سزار در کنفرانس مطبوعاتی که در رستوارن فوکو برگزار می‌شود و صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ ژانویه) اعلام شدند.

«او» با نامزدی در ۱۱ بخش که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری برای ایزابل هوپر می‌شود نامزد شده و «فرانتس» نیز با همین تعداد نامزدی هم‌پای «او» پیش می‌رود. «خلیج اسلک» نیز در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

اهدای این جوایز با انتخاب رومن پولانسکی به عنوان رییس مراسم با جنجال‌هایی روبه رو شد که در نهایت با رد این دعوت از سوی پولانسکی همراه شد.

جوایز سزار از سال ۱۹۷۶ اهدا می‌شود و بیش از ۴ هزار عضو دارد که از بدنه صنعت فیلم فرانسه گردآمده‌اند. این جایزه بزرگ‌ترین جایزه از نظر چنین پیکره بندی بزرگی پس از اسکار محسوب می‌شود. در مجموع ۴۲۸۷ عضو این آکادمی با آرای خود نامزدهای این دوره را انتخاب کرده‌اند.

فهرست نامزدها بدین شرح است:

بهترین فیلم:

«خدایان» ساخته بنیامینا هدا، «او» ساخته پل ورهوفن، «فرانتس» ساخته فرانسوآز اوزون، «از سرزمین ماه» ساخته نیکول گارسیا، «در تختخواب با ویکتوریا» ساخته جاستین تریه، «خلیج اسلک» ساخته برونو دومون، «بی‌گناهان» ساخته آن فونتین

بهترین کارگردان:

هدا بنیامینا برای «خدایان»، پل ورهوفن برای «او»، فرانسواز اوزون برای «فرانتس»، آن فونتین برای «بی‌گناهان»، خاویر دولان برای «این تنها آخر جهان است»، برونو دومون برای «خلیج اسلک»، نیکول گارسیا برای «از سرزمین ماه»

بهترین بازیگر زن:

ایزابل هوپر برای «او»، سیدی بابت نودسن برای «۱۵۰ میلی گرم»، ویرجین افیرا برای «در تختخواب با ویکتوریا»، ماریون کوتیار برای «از سرزمین ماه» ، ماریان فویی برای «غیرقابل ملامت» ، سوکو برای «رقصنده»

بهترین بازیگر مرد:

پی یر نیوی برای «فرانتس»، گاسپار اولیل برای «این تنها آخر جهان است»، فابریس لوچینی برای «خلیج سالک»، نیکلاس دوواشل برای «مرد شایسته»، پی‌یر دلادونشامپ برای «پسر جان»، عمر سای برای «شکلات» ، فرانسواز کلوزه برای «غیرقابل ملامت»

مراسم چهل و دومین دوره جوایز سزار ۲۴ فوریه (۶ اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها