بازیگر سرشناس بریتانیایی میگوید به دلیل از دست دادن بینایی، بازیگری برایش ناممکن شده است.
به گزارش سینماسینما، جودی دنچ بازیگر سرشناس بریتانیایی در طول چندین سال اخیر بارها در مورد وضعیت خراب دید چشمهایش صحبت کرده است. این بازیگر ۸۸ ساله در گفتن واقعیت و سخت بودن خواندن خطوط دیالوگهایش با طرفدارانش کاملا راستگو بوده است.
دنچ به تازگی در یک مصاحبه جدید گفته است به دلیل از دست دادن بینایی، دیگر خواندن خطوط دیالوگهایش ناممکن شده است. این در حالی است که او پیشتر به خاطر داشتن حافظهای که از آن به عنوان عکاسی از فیلمنامه یاد میشد، شهرت داشت.
این بازیگر کهنهکار گفت: حالا باید ماشینی پیدا کنم که هم خطهای دیالوگهایم را به من بگوید وهم بگوید حالا نوبت کدام دیالوگ است. در حالی که حافظهای دارم که عادت به عکاسی از فیلمنامه دارد و همین حالا میتوانم تمامی «شب دوازدهم» را بازی کنم.
وی پیشتر هم در مصاحبهای با بنیاد ویژن که موسسهای خیریه درباره از دست رفتن بینایی در بریتانیاست، گفته بود از دوستانش میخواهد تا با خواندن فیلمنامههای جدید به وی کمک کنند تا او آنها را به خاطر بسپارد.
دنچ آن زمان گفته بود خلاصه میتوانی راهی پیدا کنی که بتوانی کارهایی را که برایت دشوار است انجام دهی و من حالا از طریق تکرار و تکرار دیالوگهایی که دوستان برایم میخوانند آنها را یاد میگیرم و به خاطر میسپارم.
دنچ هنوز روحیه خوبی دارد و حتی درباره اینکه چگونه از دست دادن بیناییاش گاهی موجب شده تا لحظات طنزی در مکانهای اجرا خلق شود، صحبت کرده است. وی گفت: چند سال پیش با کنت برانا «داستان زمستان» را اجرا میکردم و در نقش پائولینا روی صحنه رفته بودم و بعد از سه هفته اجرا، وی به من گفت باید برای هواداران یک سخنرانی انجام دهم. در پایان او به من گفت: اگر قرار بود حرفهایت را خطاب به کمی آن طرفتر بیان میکردی فقط داشتی با من حرف میزدی نه با هواداران!
جودی دنچ سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش مکمل «بلفاست» ساخته کنت برانا نامزدی اسکار را کسب کرد. وی به تازگی نقشی کوتاه در کمدی موزیکال «سرزنده» با بازی ویل فارل و رایان رینولدز اجرا کرد و بازیگر درام «هالهلویا» ریچارد آیر در سال ۲۰۲۲ بود که با اقتباس از نمایشی به همین نام از آلن بنت ساخته شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- «مثلث غم» برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۲ شد/ کسب ۴ جایزه اصلی
- معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا/ نامزدی «عنکبوت مقدس» در چندین رشته
- کنت برانا برای سومین بار هرکول پوآرو میشود
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- کیسی افلک در فیلم جدید کریستوفر نولان بازی میکند
- کنت برانا چگونه «مرگ بر روی نیل» را از نو تصویر کرد/ چرخش در آبهای ناشناخته
- کنت برانا بازیگر فیلم کریستوفر نولان شد
- حس غریب، شورانگیز و غمانگیز آزادی/ نگاهی به فیلم «بلفاست»
- تجلیل از اندرو گارفیلد و مجموعه عوامل «بلفاست» در پالم اسپرینگز
- جشنواره تورنتو تمام شد/ «بلفاست» کنت برانا برنده بزرگ ۲۰۲۱
- تیم برتون به صدر گیشه برگشت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





