بازیگر سرشناس بریتانیایی میگوید به دلیل از دست دادن بینایی، بازیگری برایش ناممکن شده است.
به گزارش سینماسینما، جودی دنچ بازیگر سرشناس بریتانیایی در طول چندین سال اخیر بارها در مورد وضعیت خراب دید چشمهایش صحبت کرده است. این بازیگر ۸۸ ساله در گفتن واقعیت و سخت بودن خواندن خطوط دیالوگهایش با طرفدارانش کاملا راستگو بوده است.
دنچ به تازگی در یک مصاحبه جدید گفته است به دلیل از دست دادن بینایی، دیگر خواندن خطوط دیالوگهایش ناممکن شده است. این در حالی است که او پیشتر به خاطر داشتن حافظهای که از آن به عنوان عکاسی از فیلمنامه یاد میشد، شهرت داشت.
این بازیگر کهنهکار گفت: حالا باید ماشینی پیدا کنم که هم خطهای دیالوگهایم را به من بگوید وهم بگوید حالا نوبت کدام دیالوگ است. در حالی که حافظهای دارم که عادت به عکاسی از فیلمنامه دارد و همین حالا میتوانم تمامی «شب دوازدهم» را بازی کنم.
وی پیشتر هم در مصاحبهای با بنیاد ویژن که موسسهای خیریه درباره از دست رفتن بینایی در بریتانیاست، گفته بود از دوستانش میخواهد تا با خواندن فیلمنامههای جدید به وی کمک کنند تا او آنها را به خاطر بسپارد.
دنچ آن زمان گفته بود خلاصه میتوانی راهی پیدا کنی که بتوانی کارهایی را که برایت دشوار است انجام دهی و من حالا از طریق تکرار و تکرار دیالوگهایی که دوستان برایم میخوانند آنها را یاد میگیرم و به خاطر میسپارم.
دنچ هنوز روحیه خوبی دارد و حتی درباره اینکه چگونه از دست دادن بیناییاش گاهی موجب شده تا لحظات طنزی در مکانهای اجرا خلق شود، صحبت کرده است. وی گفت: چند سال پیش با کنت برانا «داستان زمستان» را اجرا میکردم و در نقش پائولینا روی صحنه رفته بودم و بعد از سه هفته اجرا، وی به من گفت باید برای هواداران یک سخنرانی انجام دهم. در پایان او به من گفت: اگر قرار بود حرفهایت را خطاب به کمی آن طرفتر بیان میکردی فقط داشتی با من حرف میزدی نه با هواداران!
جودی دنچ سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش مکمل «بلفاست» ساخته کنت برانا نامزدی اسکار را کسب کرد. وی به تازگی نقشی کوتاه در کمدی موزیکال «سرزنده» با بازی ویل فارل و رایان رینولدز اجرا کرد و بازیگر درام «هالهلویا» ریچارد آیر در سال ۲۰۲۲ بود که با اقتباس از نمایشی به همین نام از آلن بنت ساخته شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- تیزر فیلم «اوپنهایمر» منتشر شد/ روایت نولان از زندگی پدر بمب اتمی
- انفجار اتمی در فیلم جدید نولان بدون جلوههای بصری
- «مثلث غم» برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۲ شد/ کسب ۴ جایزه اصلی
- معرفی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا/ نامزدی «عنکبوت مقدس» در چندین رشته
- کنت برانا برای سومین بار هرکول پوآرو میشود
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- کیسی افلک در فیلم جدید کریستوفر نولان بازی میکند
- کنت برانا چگونه «مرگ بر روی نیل» را از نو تصویر کرد/ چرخش در آبهای ناشناخته
- کنت برانا بازیگر فیلم کریستوفر نولان شد
- حس غریب، شورانگیز و غمانگیز آزادی/ نگاهی به فیلم «بلفاست»
- تجلیل از اندرو گارفیلد و مجموعه عوامل «بلفاست» در پالم اسپرینگز
- جشنواره تورنتو تمام شد/ «بلفاست» کنت برانا برنده بزرگ ۲۰۲۱
- تیم برتون به صدر گیشه برگشت
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





