فیلم «حیوان» با بازی رانبیر کاپور پرفروشترین فیلم گیشههای جهان است و از «ناپلئون» و «بازیهای گرسنگی» دیگر فیلم های مهم در حال اکران بیشتر فروخته است.
به گزارش سینماسینما، فیلم حماسی پر از خون و خونریزی بالیوودی با بازی رانبیر کاپور با فروش ۴۲.۱ میلیون دلاری عنوان پرفروشترین فیلم در گیشههای جهانی را از آن خود کرد. «حیوان» ساخته ساندیپ وانگا ردی در ۳۸ بازار جهانی اکران شده و فروش ۶.۱ میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی که از اکران در ۸۵۰ پرده سینما به دست آمده است آن را در جایگاه هفتم این منطقه قرار داده است.
در «حیوان» رانبیر کاپور در نقش پسر ثروتمندترین مرد هند بازی میکند. بابی دیول بازیگر «اشرام» و راشمیکا ماندانا دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم مانند فیلمهای قبلی ردی مثل «آرجون ردی» (۲۰۱۷) به زبان تلوگو و «کبیر سینگ» (۲۰۱۹) که نسخه هندی زبان آن فیلم بود، به بررسی احساس مردانگی سمی میپردازد.
دنیس هاروی در نقد و بررسی فیلم نوشت: کل فیلم درباره حس غرور بیجا و مردانگی سمی است. به «حیوان» نمیتوان توهین کرد اما کاریکاتوری از مردانگی با ترکیبی از «جیمز باند»، «پدرخوانده» و «هرکول» و یادآور فانتزی افراد مشهور است.
«حیوان» با فروش خود «ناپلئون» ریدلی اسکات را به مکان دوم رانده و این فیلم با فروش ۳۵.۷ میلیون دلاری در سراسر جهان که ۲۸.۶ میلیون دلار آن از فروش خارج از آمریکا به دست آمده است، فیلم دوم جهان در گیشه سینماها شد. این فیلم از زمان اکرانش تاکنون ۱۳۷ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است. «ناپلئون» در بیش از ۲۱۵۰۰ پرده نمایش در ۶۳ بازار جهانی پخش شده است. یک بازار کلیدی جهانی که هنوز در آنجا اکران نشده کره جنوبی است که از ۶ دسامبر اکرانش را در این کشور شروع میکند.
«بازیهای گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» هم با اکران در ۸۸ منطقه حدود ۲۹.۴ میلیون دلار در سطح جهان فروخت و سومین فیلم پرفروش جهان در هفته اخیر شد. این فیلم از اولین اکرانش تا به حال ۲۴۴ میلیون دلار در سطح جهانی کسب کرده است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراث جاودانه راج کاپور؛ گفتگو با رانبیر کاپور در جشنواره فیلم هند
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- برندگان سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب معرفی شدند
- «حیوان» برگزیده جشنواره ازمیر شد
- فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد
- «حیوان»؛ فیلم بدون دیالوگ از ایران در کن
- گفتوگو با نماینده ایران در بخش سینهفونداسیون کن
- دو فیلم ایرانی در جشنواره کن پذیرفته شدند
- «ناپلئون» پنجساعته به سینما میآید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





