فیلم «حیوان» با بازی رانبیر کاپور پرفروشترین فیلم گیشههای جهان است و از «ناپلئون» و «بازیهای گرسنگی» دیگر فیلم های مهم در حال اکران بیشتر فروخته است.
به گزارش سینماسینما، فیلم حماسی پر از خون و خونریزی بالیوودی با بازی رانبیر کاپور با فروش ۴۲.۱ میلیون دلاری عنوان پرفروشترین فیلم در گیشههای جهانی را از آن خود کرد. «حیوان» ساخته ساندیپ وانگا ردی در ۳۸ بازار جهانی اکران شده و فروش ۶.۱ میلیون دلاری آن در آمریکای شمالی که از اکران در ۸۵۰ پرده سینما به دست آمده است آن را در جایگاه هفتم این منطقه قرار داده است.
در «حیوان» رانبیر کاپور در نقش پسر ثروتمندترین مرد هند بازی میکند. بابی دیول بازیگر «اشرام» و راشمیکا ماندانا دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم مانند فیلمهای قبلی ردی مثل «آرجون ردی» (۲۰۱۷) به زبان تلوگو و «کبیر سینگ» (۲۰۱۹) که نسخه هندی زبان آن فیلم بود، به بررسی احساس مردانگی سمی میپردازد.
دنیس هاروی در نقد و بررسی فیلم نوشت: کل فیلم درباره حس غرور بیجا و مردانگی سمی است. به «حیوان» نمیتوان توهین کرد اما کاریکاتوری از مردانگی با ترکیبی از «جیمز باند»، «پدرخوانده» و «هرکول» و یادآور فانتزی افراد مشهور است.
«حیوان» با فروش خود «ناپلئون» ریدلی اسکات را به مکان دوم رانده و این فیلم با فروش ۳۵.۷ میلیون دلاری در سراسر جهان که ۲۸.۶ میلیون دلار آن از فروش خارج از آمریکا به دست آمده است، فیلم دوم جهان در گیشه سینماها شد. این فیلم از زمان اکرانش تاکنون ۱۳۷ میلیون دلار در سطح جهان فروخته است. «ناپلئون» در بیش از ۲۱۵۰۰ پرده نمایش در ۶۳ بازار جهانی پخش شده است. یک بازار کلیدی جهانی که هنوز در آنجا اکران نشده کره جنوبی است که از ۶ دسامبر اکرانش را در این کشور شروع میکند.
«بازیهای گرسنگی: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» هم با اکران در ۸۸ منطقه حدود ۲۹.۴ میلیون دلار در سطح جهان فروخت و سومین فیلم پرفروش جهان در هفته اخیر شد. این فیلم از اولین اکرانش تا به حال ۲۴۴ میلیون دلار در سطح جهانی کسب کرده است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراث جاودانه راج کاپور؛ گفتگو با رانبیر کاپور در جشنواره فیلم هند
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- مهمترین فیلمهای سال آینده میلادی؛ تقویم پرهیجان سینما در سال ۲۰۲۳
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- برندگان سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب معرفی شدند
- «حیوان» برگزیده جشنواره ازمیر شد
- فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد
- «حیوان»؛ فیلم بدون دیالوگ از ایران در کن
- گفتوگو با نماینده ایران در بخش سینهفونداسیون کن
- دو فیلم ایرانی در جشنواره کن پذیرفته شدند
- «ناپلئون» پنجساعته به سینما میآید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





