«درون بیرون ۲» با عبور از فروش «یخ زده ۲» عنوان پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، «درون بیرون ۲» انیمیشن پر از احساسات استودیو پیکسار و دیزنی از «یخزده ۲» هم فراتر رفت تا عنوان پرفروشترین فیلم انیمیشن تاریخ را کسب کند.
پس از ۶ هفته اکران، این فیلم ۶۰۱ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۸۶۱ میلیون دلار در سطح بینالمللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۴۶ میلیارد دلار رساند. «یخ زده ۲» بسیار موفقتر از فیلم اصلی خود در سال ۲۰۱۳، در سال ۲۰۱۹ توانست ۱.۴۵ میلیارد دلار بفروشد.
به این ترتیب آمار فروش «درون بیرون ۲» از «باربی» هم که ۱.۴۴۶ میلیارد دلار فروخته بود فراتر رفته و سیزدهمین فیلم پرفروش همه دوران شده است. در میان رکوردهای فراوان این انیمیشن باید یادآوری کرد که این فیلم سریعترین انیمیشنی شد که به مرز فروش یک میلیارد دلار رسید و از آن گذشت و این موفقیت را در ۱۹ روز به دست آورد. این فیلم همچنین پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۴ تا به امروز و تنها فیلمی است که امسال به کلوپ میلیارد دلاریها پیوسته است.
فیلم اول این انیمیشن هم فروش خیره کننده ۸۵۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و علاقه به آن فیلم از جمله عوامل رسیدن به چنین جایگاهی برای فیلم دوم است. تبلیغات شفاهی مثبت یک امتیاز دیگر برای فروش بلیت این فیلم بود.
«درون بیرون ۲» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و موجب شد تا پیکسار از رکودی که با چند فیلم اخیرش گرفتار آن شده بود، خارج شود. در این فیلم ذهن رایلی در سن نوجوانی مرور میشود که احساسات آشنای شادی (با صدای امی پولر)، غم (با صدای فیلیس اسمیت) و خشم (با صدای لوییس بلک) او را هدایت میکنند. با این حال وقتی او به کمپ تابستانی میرود، احساسات جدیدی را تجربه میکند که شامل اضطراب (با صدای مایا هاوک)، حسادت (با صدای آیو ادبیری)، خجالت (با صدای پل والتر هاوزر) و نوستالژی (با صدای ژون اسکوئیب) میشود و همه چیز را آشفته میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- «من نفرتانگیز ۴» با فروش ۲۳۰ میلیون دلاری آغاز به کار کرد/ حکمرانی انیمیشنها بر سینماها
- «درون بیرون ۲» میلیاردی شد/ دلگرمی برای پیکسار
- احتمال فروش ۸۵ میلیونی در افتتاحیه «درون بیرون۲»/ حل مشکلات پیکسار
- نقش زنان فیلمساز در توسعه صنعت سینما/ به مناسبت روز جهانی زن
- اهدا کنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- معرفی برگزیدگان منتقدان لندن/ «منطقه مورد علاقه» فیلم سال شد/ «اوپنهایمر» و «باربی» دست خالی ماندند
- «باربی» سیاسی شد/ ادامه واکنشهای انتقادی به اسکار
- عذرخواهی الیور استون از سازندگان «باربی»
- «اوپنهایمر» پیشتاز نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ شد/ انیمیشن ایرانی نامزد شد
- معرفی برندگان گلدن گلوب/ کریستوفر نولان بهترین کارگردان شد/ ۵ جایزه برای «اوپنهایمر»
- یک جایزه برای ژان لوک گدار؛ انتخاب متفاوت انجمن ملی منتقدان فیلم/ «زندگیهای گذشته» بهترین شد
- گزارشی از گیشه سینمای جهان در ۲۰۲۳/ ده فیلم پرفروش سال
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





