بازیگر سرشناس بریتانیایی با تاکید بر نقشش در فیلم «موریتانیایی» خواستار این شد که زندان گوانتانامو هر چه زودتر تعطیل شود.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، بندیکت کامبربچ یک بار دیگر درخواست خود از آمریکا برای بستن زندان نظامی در گوانتانامو کوبا را در حالی روز یکشنبه در فستیوال فیلم تورنتو حضور داشت، تکرار کرد.
ستاره سریال «شرلوک» در سخنانی که در این فستیوال کانادایی بیان کرد گفت: اگر داریم با آتش به جنگ آتش میرویم، اگر سعی داریم دنبال عدالت برای بیعدالتی عظیم یک حرکت بزرگ تروریستی باشیم، باید به دنیا نشان دهیم که بهتر از چیزی هستیم که سعی دارد ما را به وحشت بیندازد.
کامبربچ با نگاه به مسیر حرفهای کاری خود در تلویزیون و سینما درباره نقش اولش در فیلم «موریتانی» سخن گفت. او در این فیلم در قالب شخصیت دادستان نظامی آمریکایی، کلنل استوارت کاوچ ظاهر شد. این فیلم را خود وی بر پایه کتاب «خاطرات گوانتانامو» نوشته محمدو اولد صلاحی تهیه کرده که درباره ۱۴ سال زندانی شدن این فرد در گوانتانامو بی است و جودی فاستر و طاهر رحیم هم در آن بازی میکنند.
کامبربچ گفت آگاه است که صحبتهایش با فاصله کمی پس از ۲۰ سالگی اتفاقهای یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ دارد طرح میشود. او گفت: میفهمم نیازی برای به نتیجه رسیدن و جلوگیری از حمله دیگری که خیلیها از آن میترسیدند وجود داشت.
اما او تاکید کرد که نبرد صلاحی برای آزادی بعد از زندانی شدن بدون اتهام توسط دولت آمریکا نشان میدهد که او را به اشتباه و بدون عدالت محاکمه و زندانی کرده بودند. این بازیگر یادآوری کرد: مخصوصا در مورد محمدو، پاسخشان اشتباه بود چون سعی داشتند آدم اشتباه را بگیرند.
کامبربچ با ایفای نقش کلنل کاوچ در نقش یک دادستان نظامی آمریکایی ظاهر شد که سعی داشت درباره حقیقت صحبت کند چون تراژدی یازدهم سپتامبر باعث ایجاد بیعدالتیهای زیادی در پروسه قانونی شده بود.
وی گفت: کاوچ موقعیتی عالی برای محاکمه محمدو داشت اما در عین حال بیعدالتی پرونده او را دید.
کامبربچ ۲ فیلم جدید خود یعنی «قدرت سگ» جین کمپیون و «زندگی الکتریکی لوییس وین» ویل شارپ را در تورنتو برای نمایش دارد. وی همچنین قرار است در این مراسم که چهل و ششمین دوره جشنواره تورنتو است، جایزه تجلیل از بازیگر مرد تورنتو را دریافت کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





