
سینماسینما، پاریس: رییس مهمترین کمپانی فیلمسازی در فرانسه در مصاحبه ای گفت: برای رقابت با پلتفرم های بین المللی، مثل نتفلکس و غیره همگی ما باید برای سال آینده، فیلمهای بزرگ نمایشی بسازیم تا مردم را به رفتن به سینما تشویق کنیم و سالنهای سینما را نجات بدهیم.
آقای ژرم سیدو که صاحب کمپانی «پاته»، اولین کمپانی فیلمسازی از زمان اختراع سینما در این کشور بوده و در حال حاضر صاحب ۱۳۰۲ سالن سینما است ادعا دارد که روز به روز خطر بیشتر میشود و باید چاره ای اندیشید. وی چاره را در تهیه فیلم پرفروش نمایشی میداند که بایستی اکثر فعالیت خود را بر آن متمرکز کنند. وی مایل است در بورس ۲۰۲۴ نیز وارد شود تا سرمایه گذاری بیشتری در سینما بکند. او معتقد است باید فیلمهایی باکیفیت بهتر و تعداد کمتر در این زمینه تهیه کرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا از تعدا د تماشاگران در سال ۲۰۲۲ حدود یک سوم نسبت به قبل کاسته شده، گفت: بیماری کووید۱۹ متاسفانه مدت زیادی طول کشید سالنها بسته شد، فیلمهای امریکایی هم خیلی کم به پرده آمدند و در سینمای فرانسه هم کمتر برد داشتند. مردم برای این به سینما میرود که با دیدن فیلمی خوب تفریح کنند. این موضوع همواره جریان داشته است؛ اما در مدتی که سینماها تعطیل بود پلتفرم ها تک تازی کردند و رقم بسیار بالایی از تماشاگران را بلعیدند. نتفکس ده میلیون به مشترکان خود اضافه کرد. سلیقه تماشاگران رفته رفته عوض شد و آنها روی کاناپه های خود در منزل به تماشای فیلم و سریال پرداختند. برای همین باید چاره ای اساسی کرد تا دوباره تماشاگران را به سالنهای سینما کشانید. بنظر من بهترین راه ساختن فیلمهای بزرگ و با کیفیت مردم پسند است.
ژرم سیدو که در سال ۱۹۳۴ در پاریس به دنیا آمده، وارث مهمترین و اولین کمپانی فیلمسازی در فرانسه است که در کشورهای آفریقایی نیز دارای سالنهای سینما است. بنا به اطلاعات سایت سینمایی، دارایی او امروزه بیش از یک میلیارد یورو است. او جزو پانصد نفر ثروتمندترین آدمهای فرانسه است. در طول سالهای بسیاری فیلمهای بیشماری تهیه کرده اکثر آنها جزو پرفروش ترین فیلمهای فرانسوی هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- فروش فیلمها در فرانسه سقوط کرد
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- کلود للوش در ۸۸ سالگی سالن سینما ساخت
- فروش بالای فیلم پناهی؛ «یک تصادف ساده» در آستانه رکوردشکنی در فرانسه
- توصیه کارگردان فرانسوی ایرانی تبار؛ قصههای شاهنامه را فیلم کنید
- ستایش دلپذیر یک کارگردان آمریکایی از «موج نو»ی فرانسه
- دنیای پرتلاش برخی از کارگردانان/ بن هنیه فیلم جدیدش را کلید زد
- «منفعت آدام»؛ رای دادگاه برای بچه چهار ساله
- گمانهزنی درباره هفت فیلم معرفیشده به بخش اسکار بینالمللی
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





