«یک مکان ساکت ۲» اولین فیلمی است که موفق شد در بازار فروش فیلم آمریکا در دوران پاندمی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «یک مکان ساکت ۲» ساخته جان کرازینسکی که تقریباً یک فیلم صامت محسوب میشود از یک نقطه عطف گیشه یعنی رقم ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.
فیلم کمپانی پارامونت اولین فیلمی است که در دوران پاندمی در آمریکا توانست بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بلیت بفروشد و آمار فروشش را در آخر هفتهای که گذشت به رقم ۱۰۸ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا و ۸۰ میلیون دلار در بازار بینالمللی برساند.
این فیلم با بازی امیلی بلانت در ۱۵ روزی که از اکرانش میگذرد این جایگاه را به دست آورده است.
البته رقم فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در روزگار عادی سینماهای آمریکا رقم قابل توجهی نبود اما از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ فیلمی در آمریکا اینقدر نفروخته بود.
«گودزیلا در برابر کونگ» محصول وارنر برادرز و لجندری نیز که تقریباً همزمان در شبکه آنلاین اچبیاو مکس در دسترس بود، در ماه آوریل اکران شد و موفقیت بزرگی کسب کرد اما در نهایت کارش را با فروش ۹۹.۶ میلیون دلار به پایان برد.
«یک مکان ساکت ۲» در عین حال نخستین فیلم دوران پاندمی است که همزمان به صورت آنلاین در دسترس نیست و ۴۵ روز پس از اکرانش در سینماها به صورت دیجیتال در دسترس مخاطبان قرار میگیرد و در سرویس استریم پارامونت پلاس گذاشته میشود.
این فیلم در عین حال با فروش ۴۸ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش رکورد جدیدی به جای گذاشت و بعد با کسب ۵۸ میلیون دلار در ۵ روز اول اکرانش باز هم رکوردهای دوران پاندمی را جابهجا کرد.
فیلم اول «یک مکان ساکت» که در نهایت فروشی ۳۴۰ میلیون دلاری را در گیشه کسب کرده بود با بودجه ۱۷ میلیون دلاری ساخته شده بود و فیلم دوم آن با بودجه ۶۱ میلیون دلاری تهیه شده است.
فیلم دوم نیز مانند فیلم نخست با نقدهای مثبت روبه رو شده و همچنان درباره خانواده آبوت است که در مکانی زندگی میکنند که هر نوع صدایی موجب میشود توجه موجوداتی عجیب به سوی آنها جلب شود و زندگیشان به خطر بیفتد. در فیلم جدید آنها با خطراتی از دنیای بیرون نیز مواجه میشوند.
در کنار امیلی بلانت دیگر بازیگران فیلم شامل میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو هستند.
نخستین نمایش «یک مکان ساکت ۲» قرار بود ۸ مارس ۲۰۲۰ باشد که به دلیل شیوع کرونا اکرانش تا ۲۸ می ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





