کاترین فرگوسن فیلم مستندی درباره همفری بوگارت را برای یونیورسال میسازد.
به گزارش سینماسینما، کاترین فرگوسن، کارگردان فیلم «هیچ چیز قابل مقایسه نیست»، برای کارگردانی مستندی درباره همفری بوگارت، نماد هالیوود در یونیورسال پیکچرز انتخاب شد.
این مستند با عنوان «بوگارت: زندگی در فلشها»، اولین مستندی است که با تمرکز بر این بازیگر مطرح ساخته می شود و مهر تایید بنیاد وی را دارد.
در معرفی فیلم آمده است: این فیلم بر نماد عصر طلایی هالیوود، همفری بوگارت تمرکز دارد و روابط او با پنج زن سخت زندگیاش – مادر و چهار همسرش، از جمله لورن باکال را بررسی می کند. دسترسی بیسابقهای به فیلمهای کمیابی که بنیاد وی در اختیار قرار داده، موجب می شود این فیلم به صورتی انحصاری و از زبان خود بوگارت نشان دهد وی چه مسیری را طی کرد تا به ستاره کلاسیکهای جاودانه «کازابلانکا» و «شاهین مالت» بدل شود.
کاترین فرگوسن با گروه همکارانش در مستند «هیچ چیز قابل مقایسه نیست» شامل نویسنده و تهیه کننده النور امپتیج و تدوینگرش میک ماهون دوباره همراه می شود. این ۳ نفر با هم مستندی درباره خواننده تراژیک سیناد اوکانر ساخته بودند که در ساندنس به نمایش درآمد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.
فرگوسن میگوید: زنان کلیدی زندگی بوگارت که در موفقیت او نقش داشتند و همه آنها به جز همسر چهارمش، لورن باکال در تاریخ جایی نیافتند. وی ابراز امیدواری کرد که با این مستند بتواند نگاهی تازه به یکی از محترمترین بازیگران هالیوود بیندازد و مهمتر از همه، روایتی صادقانه و ظریف از یک مرد پیچیده را به درستی ادا کند.
همفری بوگارت بازیگر پرآوازه و با صلابت آمریکایی به واسطه نقشآفرینیهای درخشانش در اواخر دهه ۱۹۳۰ تا ۴۰ و ۵۰ جایگاهی افسانهای در تاریخ سینما دارد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما به یاد آورده میشود. وی سال ۱۹۵۱ برای بازی در «ملکه آفریقایی» برنده جایزه اسکار و در سالهای ۱۹۴۲ و ۱۹۵۴ برای فیلمهای «کازابلانکا» و «شورش کین» نامزد این جایزه شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گذرگاه تاریک/ نگاهی به رابطه سیگار، سینما، سرطان با مطالعه موردی همفری بوگارت
- باز لورمن شیفته «کازابلانکا» است/ ترکیبی از عشق، فداکاری و سیاست
- ویدئویی از سکانس پایانی فیلم «کازابلانکا» با گویندگی شهلا ناظریان
- سکانس طلایی/ در مکانی پرت
- دنیای تیره جنایت که چون مغاکی ما را به درون خود میکشد/ کارآگاهان سینمایی بخش دوم. فیلپ مارلو
- مرد دنیای سایهها؛ کارآگاهان سینمایی/ بخش اول: سم اسپید
- از همفری بوگارت، عرفان خان، جودی فاستر تا فیلمی با بازی سحر قریشی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





