مجموعه تلویزیونی «آندور» (Andor) به تازگی از پلتفرم دیزنی در سه قسمت منتشر شده و انتظار میرود از این پس، هفته ای یک قسمت از آن پخش شود.
به گزارش سینماسینما، الجزیره در گزارشی با اعلام خبر بالا آورده است:
«سریال «اندور» قصهای جدید در دنیای «جنگ ستارگان» است که در دهه هفتاد میلادی با فیلمی به همین نام آغاز شد و به نقطه محوری در فیلمهای علمی ـ تخیلی بدل گشت.
جورج لوکاس، کارگردان این فیلم، پس از دیدین موفقیت «جنگ ستارگان»، سه گانه آن را ساخت. سپس سه گانه دیگری به عنوان پیش درآمد برای «جنگ ستارگان» ساخته شد. در ادامه کمپانی دیزنی در سال ۲۰۱۲ حق پخش مجموعه «جنگ ستارگان» را خریداری کرد و سه گانه جدیدی در ادامه آن روانه بازار کرد.
دیزنی تا کنون چه در سینما و چه در پلتفرم تقریبا جدیدش، با استفاده حداکثری از آثاری که حق پخششان را در اختیار دارد، روش موفقی را طی کرده است. به عنوان مثال «مارول کامیکس» را به مجموعهی پرمخاطبی تبدیل کرده که چندین فیلم و سریال دارد. اما بر عکس دنیای مارول که خود دیزنی خلقش کرده، «جنگ ستارگان» را پس از ظهور موفقش به داراییهایش افزوده و مجموعهای محبوب را همراه با تماشاگرانش از آن خود کرده است.
دیزنی پس از سه گانهای که بر «جنگ ستارگان» ساخت، تک فیلمی به نام «Rogue One» را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار پخش کرد و به خاطر محبوبیت قهرمان این فیلم با بازی دیهگو لونا، سریال «Andor» با بازی او ساخته شده و اتفاقات آن قبل از فیلم «Rogue One» روی میدهد. بنابراین این سریال پیش درآمدی بر یک فیلم اسپین آف از «جنگ ستارگان» است و برای فهم آن باید حداقل ۱۰ فیلم را در پلتفرم دیزنی یعنی چیزی حدود ۲۰ ساعت، تماشا کنید.
این همان فکر تجازی دیزنی برای امپراتوری بر بازار سرگرمی است که با ساخت اسپین آفها و سریالهایی بر اساس فیلمهای محبوب، مخاطبان را به دنبال خود میکشاند. اکنون سایر پلتفرمهای پخش کننده فیلم و سریال هم به این فکر افتادهاند. برای مثال اخیرا اعلام شده اسپین آف هایی از سریالهای «پیکی بلایندرز» و «چیزهای عجیب» که توسط نتفلیکس ارائه میشوند، ساخته خواهد شد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- با فرارسیدن سال ۲۰۲۴؛ از امروز میکی ماوس متعلق به همه میشود/ تملک عمومی پس از ۹۵ سال
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- باب کرانستون سخنرانی کرد؛ بازیگران علیه «دیزنی»/ اجازه نمیدهیم رباتها جایگزین ما شوند!
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
- ۳ فیلم جدید «جنگ ستارگان» در راه است
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- برای تکرار نقش جک اسپارو؛ شایعه توافق جانی دپ با دیزنی رد شد/ مذاکره برای برگشت در کار نیست
- نتفلیکس و ادامه بحران کاهش ارزش سهام/ دور دوم اخراجها شروع شد!
- بزم رنگ و آواز و افسون
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





