تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۴:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46387

۲۳۸۵۱۸۱با اهدای جایزه تهیه کنندگان آکادمی فرانسه، شمارش معکوس برای رسیدن به مراسم سزار فرانسه شروع شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فرانسه در مراسمی که دیشب برگزار شد جایزه بهترین تهیه کننده سال را به اریک و نیکلاس آلتمایر تهیه کنندگان «فرانتس» اهدا کرد. با اهدای این جایزه به اریک و نیکلاس آلتمایر دو برادر تهیه کننده فرانسوی که جایزه دانیل توسکان دو پلنتیر را دریافت کردند آکادمی فرانسه از بهترین تهیه کننده سال تجلیل کرد.

این دو برادر فیلم «فرانتس» را به کارگردانی فرانسوا اوزون تهیه کرده‌اند. این فیلم نامزد دریافت ۱۱ جایزه سزار است و در جشنواره فیلم ونیز برنده مارچلو ماسترویانی را دریافت کرد.

با جشن شام دیشب که برای اهدای این جایزه برگزار شد هفته جوایز سینمایی فرانسه کلید خورد. نقطه اوج این مراسم جمعه شب است که مراسم اهدای جوایز سزار در «سال پلیه» پاریس برگزار می‌شود.

جایزه دیشب توسط آلن ترزیان رییس آکادمی سینمایی فرانسه و ادری آزولای وزیر فرهنگ به برندگان اهدا شد. این دو برادر از میان ۴۰ تهیه کننده که نامزد دریافت این جایزه بودند انتخاب شدند.

در این میان سعید بن سعید و میشل مارکت نیز برای تهیه «او» نامزد دریافت این جایزه بودند. این فیلم برای بازی ایزابل هوپر نامزد دریافت اسکار است و ۱۱ نامزدی در این دوره جوایز سزار کسب کرده است.

افتخار دریافت جایزه دانیل توسکان دو پلنتیر معمولا نصیب فیلمی می‌شود که بیشترین نامزدی جوایز سزار را کسب کرده باشد.

سال پیش پاسکال کاشتو برای تهیه فیلم «روزهای طلایی من» این جایزه را کسب کرده بود و در مراسم سزار نیز جایزه بهترین کارگردانی را برای آرنود دسپلچین دریافت کرد. «تیمبوکتو» نیز برنده سال ۲۰۱۵ بود که با کسب هفت جایزه سزار جوایز سال فرانسه را جارو کرده بود اما در نهایت از دریافت جایزه اسکار خارجی زبان باز ماند.

مراسم چهل و دومین دوره جوایز سزار ۲۴ فوریه (۶ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها