تاد فیلیپس با انشتار پُستی در اینستاگرام ضمن تائید ساخت دنباله فیلم سینمایی موفق «جوکر» از عنوان این فیلم رونمایی کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، تاد فیلیپس همچون قسمت اول این فیلم در کنار اسکات سیلور نگارش فیلمنامه دنباله «جوکر» را بر عهده دارد و عنوان کامل آن نیز «جوکز: جنون مشترک» خواهد بود.
این کارگردان همچنین تصویری از واکین فینیکس بازیگر نقش اصلی جوکر در حال خواندن فیلمنامه قسمت دوم این فیلم منتشر کرد.

در فیلم اصلی «جوکر»، تاد فیلیپس شخصیت شرور نمادین بتمن را در قالب یک شخصیت ضدقهرمان در مورد یک کمدین مبارز و دلقک پاره وقت به نام «آرتور فلک» که پس از خشونت تکان دهنده در شهر گاتهام تبدیل به یک قهرمان مردمی می شود، روایت کرد. این فیلم تاریک با ضرب آهنگی متفاوت با فیلمهای اکشن معمولی و سینمای ابرقهرمانی، به یک فیلم پرفروش در گیشه جهانی تبدیل شد و در سال ۲۰۱۹ به فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان دست یافت، در حالی که بودجه ساخت آن تنها ۷۰ میلیون دلار بود.
«جوکر» همچنین در ۱۲ شاخه جوایز آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد (واکین فینیکس) و بهترین موسیقی متن (هیلدور گودنادوتیر) را کسب کرد.
در حالی که تاد فیلیپس هیچ جزئیات داستانی درباره فیلم جدید «جوکر» را در پست اینستاگرام خود به اشتراک نگذاشته، اما عنوان فیلم «folie à deux» که «جنون مشترک» ترجمه شده، اطلاعاتی درباره فیلم فاش میکند که میتواند به استقبال گسترده از شرارت شخصیت «آرتور فلک» در گاتهام سیتی در فیلم اول اشاره داشته باشد اما همچنین میتواند نشان دهد که دنباله فیلیپس تفسیر خاصی از شریک اصلی جوکر در زندگی، جنایت و جنون ارائه می دهد، «هارلی کویین» که در دیگر اقتباسهای کمپانی دیسی نقش آن توسط مارگو رابی ایفا شده است.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیش درآمد «یازده یار اوشن» ساخته میشود؛ مذاکره بردلی کوپر برای بازی در کنار مارگو رابی
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- ناکامیهای گیشه؛ ۱۰ شکست بزرگ سینما در سال ۲۰۲۴
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- یادداشت محمد حقیقت درباره جشنواره ونیز/ آیا شاهکاری در راه است؟
- دنباله فیلم کمیک دیزنی رکورد «جوکر» را شکست/ «ددپول و ولورین» پرفروشترین فیلم تاریخ شد
- «جوکر» حریف «ددپول و ولورین» نشد
- فضای ماتمزده صداوسیما شادی را از خانه مردم دور میکند
- «باربی» سیاسی شد/ ادامه واکنشهای انتقادی به اسکار
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- برد پیت «مرد لاغر» را دوباره میسازد/ همکاری با کمپانی مارگو رابی
- «باربی»؛ فیلمی نه چندان فمینیستی
- ادیپ در تروآ/ نگاهی به فیلم «بو میترسد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





