به گزارش سینماسینما به نقل از گاردین، «آخرین جدای»، «دیو و دلبر» و «زن شگفتانگیز» که در راس فهرست پرفروشهای سال ۲۰۱۷ جای دارند، فیلمهایی هستند که زنان نقش اصلی آن را برعهده دارند.
در سالی که هالیوود با توفانی از سوءاستفاده جنسی از زنان به لرزه درآمد و با موقعیت خاص علیه مردان سلطه گر روبه رو شد، نتیجه جالبی نیز در بازار فیلم به دست آمد و سه فیلمی که در راس باکس آفیس قرار گرفتند با شخصیتهای اصلی زن ساخته شده بودند.
«جنگ ستارگان: آخرین جدای» محصول دیزنی، «دیو و دلبر» که نسخه زنده انیمیشنی به همین نام بود و «زن شگفتانگیز» از دنیای ابرقهرمانان مارول همه با تمرکز بر شخصیت اصلی و قهرمانی ساخته شدند که زن بودهاند.
آخرین باری که سه فیلم با قهرمانان زن در راس باکس آفیس آمریکا قرار گرفتند سال ۱۹۵۸ بود که «اقیانوس آرام جنوبی»، «آنتی مام» و «گربهای روی شیروانی دغ» پرفروشترین فیلمهای آمریکا شده بودند.
پنج فیلم اول بر مبنای آمار فروش در هالیوود عبارتند از:
۱.«جنگ ستارگان: آخرین جدای» با فروش ۵۳۳.۱ میلیون دلار
۲. «دیو و دلبر» با فروش ۵۰۴ میلیون دلار
۳.«زن شگفت انگیز» با فروش ۴۱۲.۶ میلیون دلار
۴.«محافظان کهکشان قسمت دوم» با فروش ۳۸۹.۸ میلیون دلار
۵.«اسپایدرمن: به خانه آمدن»با فروش ۳۳۴.۲ میلیون دلار
البته سال ۲۰۱۷ فیلمهای قابل توجه دیگری با تمرکز بر شخصیت زنان ساخته شد که «شکل آب»، «پست»، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» و «من، تونیا» از جمله آنها هستند اما به معنی پرفروش شدن آنها نیست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
- ۳ فیلم جدید «جنگ ستارگان» در راه است
- سناریوی سریال سازی دیزنی به «جنگ ستارگان» رسید
- موسیقی فیلم جنگ ستارگان
- «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه میزند» در صدر گیشه آمریکا
- تقاضای سینمادوستان برای اکران «آروارهها» در سینماها
- بازیگر جنگ ستارگان درگذشت
- گزارش فروش سینمای جهان/ «گربهها»یی که با همه ستارههایش نمیفروشد
- «جنگ ستارگان» رکورد فروش انتقام جویان را میشکند؟
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
- “سریع و خشن” به صدر گیشه سینما بازگشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- سیلویا مایلز، بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت
- پگی استوارت، بازیگر فیلمهای وسترن آمریکایی درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





