تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۶/۱۷ - ۲۰:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 190070

سینماسینما، محمد حقیقت، ونیز: چه کسی مدیر جشنواره ونیز ۲۰۲۴ خواهد شد؟

در آخرین روزهای هشتادمین دوره این جشنواره این پرسش از سوی محافل سینمایی در لیدو، مطرح است که سال آینده چه کسی جایگزین، آلبرتو باربرا مدیر کنونی، که در دوره های مختلفت پرستیژ بالایی برای ونیز به ارمغان آورد، خواهد شد؟ وی فردا شب، ۹ سپتامبر به کار خود به پایان خواهد داد.

از سوی دیگر، امروز جمعه هشتم سپتامبر آخرین فیلمهای بخش مسابقه برای منتقدین و سایر شرکت کنندگان بنمایش در آمد و گمانه‌زنی‌ها درباره برنده شیر طلا بالا گرفته است. در بین ۲۳ اثر مسابقه، اگر چه فیلم واقعا شاهکاری که همه را شگفت‌زده کند، وجود نداشت، اما بنظر من و جمعی از منتقدین حداقل ۵ فیلم خیلی خوب را می‌توان نام برد که در جدول منتقدین، امتیازات زیادتری به آنها داده‌ شده.

فردا، بعد از ظهر شنبه، نهم سپتامبر، کلیه جوایز بخش روزهای مولفین و همچنین افق‌ها داده می‌شود که در این بخش برمبنای شنیده‌ها فیلم «تاتامی» درباره مسابقات بین‌المللی جودو که از ایران نیز یک قهرمان زن در آن شرکت کرده، ‌ساخته مشترک گای ناتیو و زر امیر ابراهیمی شانسی برای بردن جایزه دارد.

همچنین در بخش مسابقه اصلی که مراسم پایانی آن در کاخ جشنواره برگزار خواهد شد حدس و گمانه‌زنی بسیار رواج دارد. آیا نظر هیئت داوران همسو با نظر منتقدین درباره شیر طلا و سایر جوایز خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید! در هر حال منتقدین بین‌المللی شیر طلای خود را به فیلم «بیچارگان» ساخته لانتیموس، با امتیاز ۴٫۵۰ که در صدر جدول قرار دارد، داده‌اند.

به نظر اینجانب دو فیلم «استاد» ساخته برادلی کوپر و «قاتل» اثر دیوید فینچر شایستگی بیشتری برای بردن جوایز مهم از جمله شیر طلا و جایزه بهترین کارگردانی را دارند.

باید اضافه کرد که آقای آلبرتو باربرا مدیر بسیار توانا و شایسته ونیز امسال آخرین مسئولیت خود را به عهده داشت. تا چند ماه دیگر قرار است مدیر اجرایی کل بینال ونیز که سینما، یکی از بخش‌های آن محسوب می‌شود، جای خود را به شخص دیگری بدهد و به این ترتیب هم اوست که مدیر بخش سینمایی سال ۲۰۲۴ را انتخاب خواهد کرد، زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مارکو مولر، از مدیران قبلی یکی از گزینه‌ها خواهد بود و خود آلبرتو باربرا، نیز می‌تواند دوره مسئولیتش در این مقام تمدید شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها