جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۱ شب پیش به پایان راه خود رسید و با اهدای جوایز خود به برندگان ، به کار خود خاتمه داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «ماه آبی» شب پیش به عنوان بهترین فیلم جشنواره سن سباستین موقق به کسب صدف طلایی این جشنواره شد. این فیلم که ساخته آلینا گریگور رومانیایی است اولین فیلم بازیگری محسوب میشود که وارد عرصه کارگردانی شده است. این فیلم که مطالعهای واقعگرایانه درباره یک زن جوان است که میخواهد خود را از زندگی روستایی جدا کند، موفق شد تا نامهای بزرگی را در این رقابت پشت سر بگذارد.
این دومین سال پیاپی است که یک فیلمساز زن با اولین فیلم بلندش جایزه اصلی جشنواره سنسباستین را از آن خود میکند. سال پیش نیز دئا کولومبگاشویلی نویسنده-کارگردان گرجستانی با اولین فیلمش «شروع» این موفقیت را کسب کرده بود. وی که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه را هم برای فیلمش برد امسال به عنوان رییس هیات داوران جشنواره در این جشنواره حضور داشت.
در عین حال جسیکا چستین از چهرههای نامداری بود که یکی از ۲ برنده جایزه بهترین بازیگری شد. وی این جایزه را برای بازی در فیلم «چشمان تامی فای» دریافت کرد.
اما چستین این جایزه را به صورت مشترک با فلورا اوفلیا هوفمان لیندال بازیگر نوجوان دانمارکی برای بازی در یک درام خانوادگی به نام «مانند در بهشت» دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به تئا لیندبورگ کارگردان همین فیلم رسید.
برنده جایزه ویژه هیات داوری لوسیل هازیهالیلوویچ کارگردان فرانسوی-بوسنیایی بود که برای سومین فیلمش که داستانی سورئال و تاریک با نام «گوشخیزک» بود این موفقیت را کسب کرد.
در بخش رسمی جایزه صدف نقرهای بهترین بازیگر نقش مکمل هم به گروه بازیگران فیلم «کسی که دارد ما را متوقف میکند» رسید و جایزه بهترین فیلمنامه نصیب ترنس دیویس برای «دعای خیر» شد. جایزه بهترین فیلمبرداری را نیز کلر واتون برای فیلم «مخفی» برد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میازاکی جشنواره سنسباستین را افتتاح میکند
- ژولیت بینوش جایزه سنسباستین را دریافت میکند
- جانی دپ در جشنواره سنسباستین: هالیوود دیگر هالیوود نیست/ هیچکس از فرهنگ تحریم در امان نیست
- برگزیدگان جشنواره سنسباستین معرفی شدند/ درخشش زنان فیلمساز
- اخراج یک کارگردان از جشنواره سنسباستین/ مقاومت در برابر استفاده از ماسک
- استقبال از فیلم وودی آلن در جشنواره سنسباستین
- تجلیل از ویگو مورتنسن در جشنواره سنسباستین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





