فیلم «مگسهای سیاه» ساخته ژان-استفان ساوار با بازی شان پن با تصاویری خشن، کن را تکان داد.
به گزارش سینماسینما، شان پن روز پیش روی فرش قرمز جشنواره کن هفتاد و ششم رفت که میزبان چهرهها و عوامل فیلم «مگسهای سیاه» بود.
«مگسهای سیاه» با بازی شان پن و تای شریدان درباره امدادگران فوریتهای پزشکی است که پنجشنبه با نمایش صحنههایی خشن در اولین اکران جهانی خود، جشنواره فیلم کن را به هم زد.
مغزهای پاشیده، سگهای مرده، معتادی که با سوزن آویزان از بازویش زایمان میکند؛ همه و همه بخشی از انبوهی از وحشتی است که پن و شریدان در نقش ۲ امدادگر کهنهکار و تازه کار در آتشنشانی نیویورک با آن روبهرو میشوند.
تماشاگران ۵ دقیقه فیلمی را که پر از واقعیت ناب بود تشویق کردند؛ فیلمی که در آن شان پن خسته به شریدان میگوید: «ما بدبختی را تحمل میکنیم». اما به نظر این دست کم گرفتن هرج و مرجی است که محله به محله در پرترهای از یک شهر نابخشوده چهره میکند.

در «مگسهای سیاه» شریدان در نقش اولی کراس، یک امدادگر جوان در شهر نیویورک که امدادگری باتجربهتر به نام روتکوفسکی با بازی پن راهنماییاش میکند، بازی میکند. این دو در طول شیفت کاری خود با خشونت شدیدی روبهرو میشوند، از زخمهای خونین گلوله گرفته تا صحنههای آزاردهنده از خشونت خانگی و حاملگیهایی که زندگی مادر را تهدید میکنند. اولی با دیدن این صحنهها باورهایش درباره مرگ و زندگی را زیر سوال میبرد. مایک تایسون بوکسور افسانهای نیز در این فیلم در نقش رییس و افسر برتر پن بازی میکند.
شان پن که با کن غریبه نیست، هوادارانی را که به محض ورود او به محوطه کن ایستاده بودند هیجان زده کرد، اما شریدان بازیگر «بازیکن شماره یک آماده» جمعیت را به خروش آورد.
تماشای سکانس پایانی غمانگیزی که در خلال تیتراژ نمایش داده میشود تصویرگر آمار خودکشی در میان جامعه اورژانس است که مرگ بیماران را حتی گاهی تحتالشعاع قرار میدهد.
این فیلم پس از اعلام اسامی حاضران بخش رقابتی یکی از ۲ فیلمی بود که به این بخش افزوده شد تا در برابر فیلمهای چهرههایی چون تاد هاینز، وس اندرسون و … برای کسب نخل طلا رقابت کند.
پن تاریخچهای تا حدودی پیچیده در کن دارد؛ کارگردانی او برای «آخرین چهره» که در آن در مقابل شارلیز ترون بازی کرد، یکی از فیلمهای خیلی منفی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ بود، در حالی که فیلم «روز پرچم» در سال ۲۰۲۱ که در آن مقابل دخترش دیلن پن بازی کرد، هم با سکوت روبهرو شد.
شریدان به تازگی به ورایتی گفته از فرصت بازی مقابل پن استفاده کرده و آن دو برای ایفای نقششان حتی در مورد دنیای واقعی امدادگران شهر نیویورک تحقیق کردند.
این اولین ساخته آمریکایی ساوار کارگردان و فیلمنامهنویس ۵۴ ساله فرانسوی است. وی سال ۲۰۰۸ با فیلم «جانی مدداگ» برنده بخش نوعی نگاه شده بود و سال ۲۰۱۷ نیز با فیلم «نیایش پیش از سپیدهدم» در بخش نمایش نیمه شب جشنواره حضور داشت.
فیلمنامه فیلم ساوار نوشته رایان کینگ و بن مکبراون است که با اقتباس از رمانی به قلم شانون برک، که از تجربیات خود به عنوان تکنسین فوریتهای پزشکی در نیویورک الهام گرفته، خلق شده است. ابتدا مل گیبسون برای این فیلم انتخاب شده بود و بعد شان پن جایگزین وی شد.
در «مگسهای سیاه» کاترین واترستون، مایکل پیت و راکل ناو دیگر بازیگران را تشکیل دادهاند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «۲۱ گرم»؛ وزنِ روح
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- تجلیل جشنواره مراکش از شان پن، کراننبرگ و نعمیه المشرقی
- بازی برای پل توماس اندرسون؛ لئوناردو دیکاپریو و شان پن همبازی شدند/ گرانترین فیلم کارگردان
- شرکت در کنفرانس بینالمللی؛ شان پن از اثرات منفی رسانههای اجتماعی میگوید
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- گفتگو با علی عسگری کارگردان فیلم «آیههای زمینی»، به نمایش در آمده در جشنواره کن
- تقابل نهادهای اجتماعی با خانواده/ نگاهی به فیلم «همه برای بازی»
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- معرفی برندگان بخشهای جنبی جشنواره کن
- «خیال»؛ گنج هفتادوششمین جشنواره فیلم کن
- برندگان بخش نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند/ «چگونه رابطه داشته باشیم»، برنده جایزه اصلی
- «بلوط پیر» کن لوچ پرونده بخش رقابتی کن ۲۰۲۳ را بست
- معرفی برندگان ۲ بخش جشنواره کن
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





