کلویی بنت بازیگر آمریکایی که تباری چینی دارد، مجبور شد برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگیاش را از وانگ به بنت تغییر دهد.
به گزارش سینماسینما، ماجرای «سفیدپوست نمایی» یا همان «وایت واشینگ» در هالیوود سر دراز دارد و این بار ابعادی تازه پیدا کرده است. حال هالیوود متهم است که به دلیل نژادپرستی حاضر به استخدام بازیگران غیرسفیدپوست نیست.
کلویی بنت بازیگر سریال «ماموران شیلد» مدعی شده است که برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگیاش را از وانگ به بنت تغییر داده است.
او این موضوع را در پاسخ به پرسش فردی در اینستاگرام بیان کرده است. او در این باره نوشت: «تغییر نام خانوادگی ریشه خانوادگی من در چین را تغییر نمیدهد. من چینی آمریکایی هستم، در چین زندگی کردهام و به زبان چینی صحبت میکنم. اما من باید زندگی کنم و هالیوود آنقدر نژادپرست است که با نام خانوادگی پیشینم مرا به کار نمیدهد. حال من هر آنچه در توان دارم انجام میدهم تا دیگر هیچ کسی مانند من برای کار کردن مجبور نشود نامش را تغییر دهد.»
«سفیدپوست نمایی» مردم در هالیوود در چند وقت اخیر جنجالهای بسیاری به پا کرده است. در آخرین نمونه اد سرکین بازیگر سرشناس بریتانیایی در اعتراض به استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش شخصیتهای غیرسفیدپوست نپذیرفت در فیلم «پسر جهنمی» بازی کند.
اقدام سرکین با تحسین بسیاری از جمله کلویی بنت روبهرو شد. بنت در این باره نوشت: «حرکت تو گامی تاثیرگذار و روبه جلو بود. از تو سپاسگزارم و امیدوارم که کارت الهامبخش دیگر بازیگران و دیگر فیلمسازان شود.»
از مشهورترین نمونههای سفیدپوست نمایی هالیوود در فیلمها میتوان به انتخاب تیلدا سویینتون برای بازی در نقش یک استاد تبتی در فیلم «دکتر استرنج» و انتخاب اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم «روح در کالبد» اشاره کرد.
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- کسی برای شهرت، تره هم خُرد نمیکند/ جورج کلونی از بزرگ کردن فرزندانش در هالیوود صرفنظر کرد
- فهرست تهیهکنندگان هم عقب افتاد/ تعویق در اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ به دلیل آتشسوزی لسآنجلس
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- کارگردان «پدرخوانده» در پیادهروی مشاهیر هالیوود ستارهدار شد
- پایان محدودیتهای سینمایی در هالیوود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





