مراسم اهدای نود و سومین دوره جوایز اسکار به پایان رسید اما در این بین آثار و هنرپیشههایی به رغم نامزدی در چند شاخه مختلف سهمی از جوایز این دوره نداشتند.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اسکار ۲۰۲۱ ترتیب اهدای جوایز تغییر کرد و اعلام برگزیدگان شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن به پایان شب و بعد از معرفی بهترین فیلم امسال موکول شد؛ به این ترتیب اگر ببینندگان قصد داشتند بعد از مشخص شدن «سرزمین آوارهها» به عنوان برنده شاخه بهترین فیلم تلویزیونها را خاموش کنند از دو جایزه اصلی این مراسم جا میماندند.
در شاخه بهترین بازیگر زن که دو هنرپیشه سیاهپوست زن نامزد شده بودند هیچ یک موفق به کسب جایزه نشدند. با این حال «ویولا دیویس» با چهار مرتبه نامزدی در اسکار عنوان هنرپیشه زن سیاهپوست با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ اسکار را به خود اختصاص داد.
در عوض جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن این دوره به «فرانسیس مک دورمند» بازیگر فیلم «سرزمین آوارهها» ساخته کلوئی ژائو رسید که در جوایز گلدن گلوب، انجمن بازیگران فیلم، انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت به عنوان برگزیده انتخاب نشد اما دو هفته قبل جایزه بازیگر زن بفتا را به خود اختصاص داد.
«ویولا دیویس» و «کری مولیگان» که در شاخه بهترین بازیگر زن جوایز انتخاب منتقدان و فیلم مستقل اسپریت برگزیده شدند در جوایز بفتا حتی در فهرست نامزدها نیز قرار نگرفته بودند.
در شاخه بهترین بازیگر مرد، جایی که انتظار میرفت «چادویک بوزمن» هنرپیشه فقید برای آخرین بازی سینماییاش در «بلک باتم ما رینی» همچون بسیاری از جوایز سینمایی اخیر در اسکار نیز برگزیده شود جایزه در نهایت به «آنتونی هاپکینز» برای بازی در نقش «پدر» رسید. «هاپکینز» اخیرا به عنوان برنده بهترین بازیگر مرد بفتا نیز انتخاب شده بود.
از دیگر جاماندگان قابل توجه مراسم امسال به «گلن کلوز» بازیگر زن نقش مکمل «مرثیه هیل بیلی» میتوان اشاره کرد که با ناکامی در مراسم امسال به جمع هنرمندانی همچون «دایان وارن» پیوست که به رغم بارها راهیافتن به فهرست نامزدهای اسکار هنوز موفق به کسب این جایزه نشدهاند. با این حال چندان انتظار نمیرفت که «کلوز» و «وارن» از برندگان امسال باشند.
«دادگاه شیکاگو ۷» به کارگردانی «آرون سورکین» نیز که شب گذشته در شش شاخه نامزد بود به رغم دیده شدن در جوایز انتخاب منتقدان در مراسم اسکار امسال حتی یک جایزه هم کسب نکرد.
از دیگر آثاری که بر خلاف شانسهای متعدد، از کسب جایزه اسکار بینصیب ماندند به «بورات ۲»، «یک شب در میامی»، «مولان»، «اخبار جهان»، «اما»، «مرثیه هیل بیلی»، «کولکتیو» و «پینوکیو» میتوان اشاره کرد.
«زن جوان خوشآتیه» نیز که در بخش بهترین فیلمنامه اصلی درخشید در ادامه شب موفق ظاهر نشد. فیلم «منک» دیوید فینچر هم که امسال در ۱۰ شاخه حضور داشت فقط با دو جایزه شب را به پایان رساند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- عنوان رسمی دنبالهی «شبکه اجتماعی» اعلام شد؛ «تسویه اجتماعی» سال ۲۰۲۶ روی پرده میرود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





