دنیل رادکلیف و بازیگران «هری پاتر» عزادار از دست دادن بازیگر شخصیت دامبلدور این مجموعه فیلم شدند.
به گزارش سینماسینما، به دنبال درگذشت سر مایکل گمبون، دنیل رادکلیف، بازیگر «هری پاتر» با انتشار بیانیهای احساسی از همبازی فقید خود تجلیل کرد و گمبون را از درخشانترین و راحتترین بازیگرانی خواند که تا به حال افتخار همکاری با او را داشتهاست.
گمبون دیروز پنجشنبه در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.
رادکلیف در بیانیه خود نوشت: با از دست دادن مایکل گمبون، جهان بهطور قابلتوجهی کمتر سرگرمکننده است. او یکی از درخشانترین بازیگرانی بود که من تا به حال افتخار همکاری با او را داشتهام، اما علیرغم استعدادهای بیشمارش، چیزی که بیش از همه درباره او به یاد خواهم داشت این است که چقدر از کارش لذت میبرد. او فردی بامزه بود و کارش را دوست داشت، اما به نظر نمیرسید هیچ وقت با آن تعریف شود. گمبون یک داستانسرای باورنکردنی بود و همیشه خطوط واقعیت و تخیل را هنگام صحبت در هم میآمیخت.
رادکلیف افزود: در فیلم ششم من بیشترین زمان را با مایکل سپری کردم و ساعتهایی که در برابر پرده سبز با هم سپری میکردیم، به یاد ماندنی و شادی بخش بود. شکرگزارم که از افراد خوش شانسی هستم که با او کار کردهاند.
رادکلیف سال گذشته در مصاحبه با GQ هم از اینکه گمبون چقدر ساخت مجموعه «هری پاتر» را سرگرمکننده و سرزنده کرده بود، حرف زده بود.
دیگر بازیگران «هری پاتر» نیز ادای احترام خود را نثار گمبون فقید کردند. روپرت گرینت بازیگر نقش ران ویزلی در اینستاگرام نوشت: این خبر بسیار ناراحت کننده است. او سر صحنه هر روز گرما و شیطنت زیادی به همراه داشت و مرا در کودکی مجذوب خود کرد و به الگوی شخصی من برای یافتن سرگرمی و موارد عجیب و غریب در زندگی بدل شد.
جی کی رولینگ نویسنده «هری پاتر» هم علاوه بر اینکه از گمبون به عنوان یک بازیگر برجسته یاد کرد او را مردی فوقالعاده خواند و نوشت: کاملاً دوست داشتم با او کار کنم، نه تنها در پاتر، بلکه همچنین در فیلمهای دیگر … .
جیسون آیزاکس بازیگر نقش لوسیوس مالفوی در این مجموعه هم نوشت: بزرگترین هیجان حضور در فیلمهای پاتر این بود که مایکل گمبون نام من را میدانست و حس بیباک و سرگرمکنندهاش را با من هم به اشتراک میگذاشت.
در حساب رسمی رسانه اجتماعی «هری پاتر» هم نوشته شده است: ما از شنیدن خبر درگذشت سر مایکل گمبون بسیار متأسفیم. او با شوخ طبعی، مهربانی و لطف خود برای طرفداران هری پاتر در سراسر جهان شادی بیاندازهای به ارمغان آورد. یاد او را برای همیشه در قلب خود نگه خواهیم داشت.
ریچارد هریس نقش آلبوس دامبلدور را در فیلم های «هری پاتر و سنگ فیلسوف» در سال ۲۰۰۱ و «هری پاتر و تالار اسرار» در سال ۲۰۰۲ ایفا کرد و پس از درگذشت وی، گمبون از «هری پاتر و زندانی آزکابان» در سال ۲۰۰۴ این نقش را بر عهده گرفت و تا پایان فیلمها در نقش دامبلدور ظاهر شد.
سر مایکل گمبون در پی ابتلا به ذات الریه در بیمارستان درگذشت.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- فیلم-کنسرت بزرگ هری پاتر یک شب دیگر برگزار میشود
- راجر پرَت درگذشت
- صداپیشه فیلمهای «هری پاتر» درگذشت
- بازیگر «هری پاتر» درگذشت
- کارگردان «هری پاتر» یک فیلم اوریجینال برای کمپانی سونی میسازد
- خالق هری پاتر به کمک هندیها آمد/ اهدای یک میلیون پوند برای مهار کرونا
- هلن مککروری بازیگر «هری پاتر» و «پیکی بلایندرز» درگذشت
- «هری پاتر» سریال میشود/ هنوز جزئیات داستان روشن نیست
- موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار میکند/ نمایشگاهی از جانوران شگفتانگیز دنیای «هریپاتر»
- برشهای کوتاه صحنههایی از فیلمهای دنیل رادکلیف
- نسخه صوتی «هری پاتر و سنگ جادو» با صدای «دیوید بکهام» منتشر میشود
- آتش به خانه «هری پاتر» افتاد!
- فیلمهای هری پاتر را نگه داشتهام با فرزندانم ببینم
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





