انتشار نسخهای از «جنگ ستارگان» با استفاده از سبک وس اندرسون که توسط هوش مصنوعی ساخته شده کاربران شبکههای اجتماعی را به ۲ گروه متفاوت تقسیم کرده است.
به گزارش سینماسینما، تریلری با عنوان «کشتارگاه کهکشانی» که توسط کامپیوتر ساخته شده و از سبک وس اندرسون تقلید کرده در فضای مجازی با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد.
یک کلیپ که در یوتیوب منتشر شده قطعهای از «کشتارگاه کهکشانی» را به سبک وس اندرسون ارایه میکند تا نشان دهد اگر این کارگردان قرار بود «جنگ ستارگان» بسازد چطور چیزی از آب درمیآمد. ویژگیهای فرضی زیادی از سبک اندرسون که وی با آنها شناخته میشود از جمله تقارن اجزا، رنگهای پاستلی، روایتهای طعنهآمیز، جزییات دقیق و طنز بینظیر از جمله خصوصیاتی هستند که سعی شده در این تریلر مورد توجه قرار بگیرد. بازیگران همیشگی فیلمهای اندرسون از اسکارلت جوهانسون تا جف گلدبلوم، بیل موری، ادرین برودی، ویلم دفو، اد نورتون، تیموتی شالامه و اوون ویلسون در نقش دارت ویدر هم در این تریلر حضور دارند.
این کلیپ که ۲ روز پیش پست شده از دیروز توجه زیادی را در توییتر به خود جلب کرده است و توسط میلیونها نفر دیده شده است. کاربران نظرات متفاوتی درباره این کلیپ ارایه کردهاند.
برخی اظهار کردهاند که حتی این تولید کامپیوتری که توسط هوش مصنوعی خلق شده نمیتواند بدتر از فیلمهای اخیر «جنگ ستارگان» باشد که توسط دیزنی/لوکاس فیلم تولید شدهاند. این دسته از کاربران که نظر مثبت نسبت به این فیلم داشتند این ایده را که وس اندرسون بخواهد فیلمی از «جنگ ستارگان» را کارگردانی کند، پسندیدهاند.
اما عدهای هم با این ایده مخالفت کردهاند و به ویژه انتقادهایی در استفاده از هوش مصنوعی برای خلق محتوای سینمایی زیاد بوده است.
از جمله کاربری که نوشته است: شما هم فیلم «جنگ ستارگان» و هم سبک وس اندرسون را با استفاده از مزخرفی به نام هوش مصنوعی نابود کردید.
کاربر دیگری هم نوشته است: هوش مصنوعی هرگز نمیتواند صمیمیت احساس، بیان و انسانیت ارایه شده توسط وس اندرسون را درک کند. تمام چیزی که توسط هوش مصنوعی خلق میشود تمسخر ساختار تصویر است. نه درکی از میزانسن دارد و نه چیزی حس میکند.
پیش از این تریلر، از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویری مرتبط با «هری پاتر»، خلق چهره ورزشکاران و سلبریتیها و رهبران جهان استفاده شده بود.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- اولین تجربه کارگردانی اسکارلت جوهانسون؛ «النور کبیر» سپتامبر اکران میشود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- ۴روز مانده تا اعلام برنامه رسمی جشنواره؛ فیلم پرستاره وس اندرسون، شانس نخست افتتاح کن ۲۰۲۵
- تازهترین خبرها از جشنواره/ کدام فیلم جشنواره کن را افتتاح میکند؟
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- هوش مصنوعی در مخابرات آینده؛ «صدرنشین» بازار نشر
- بازی برای پل توماس اندرسون؛ لئوناردو دیکاپریو و شان پن همبازی شدند/ گرانترین فیلم کارگردان
- بدترین فیلمهای سال از نگاه دو منتقد هالیوود ریپورتر
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفللوشاتو میرود
- تیم برتون هوش مصنوعی را تهدید خواند/ انسانیت را میگیرد
- تئاتری با همکاری هوش مصنوعی؛ پوستر نمایش «آنتیگونه» رونمایی شد
- وس اندرسون از ونیز جایزه میگیرد
- نتفلیکس داغ بازیگران را تازه کرد/ انتشار آگهی استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





