کارگردان سرشناس چینی جدیدترین فیلمش را پس از گذشت بیش از ۱۰ سال شروع کرده است.
به گزارش سینماسینما، سال گذشته وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی «شکوفهها» را در چین به نمایش درآورد. این برنامه ۳۰ قسمتی که هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه بود، در مجموع حدود ۲۵ ساعت تلویزیون را دربرگرفت.
این در حالی بود که ۵ سال پیش اعلام شده بود «شکوفهها» فیلم بعدی وونگ خواهد بود، اما بعد وی آن را به یک سریال تلویزیونی در ستایش شانگهای بدل کرد. این مجموعه اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام بود و در چین نقدهای مثبتی دریافت کرد.
حماسه اکشن «استاد بزرگ» که آخرین فیلم سینمایی این استاد چینی است سال ۲۰۱۳ اکران شد و مانند «شبهای بلوبری من» در سال ۲۰۰۷ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد.
اکنون تنها خبری که درباره فیلم جدید وونگ کار وای منتشر شده این است که یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی که به تازگی از سوی ایوسنلورن راهاندازی شده، هدایت فیلم بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. توضیح دیگری درباره طرح، بازیگری یا موارد دیگر ارایه نشده و تنها گفته شده این پروژه اکنون در حال پیشرفت است.
این کارگردان ۶۴ ساله در دهه ۱۹۹۰ بسیار خلاق بود و «روزهای وحشی بودن»، «چانگکینگ اکسپرس»، «فرشتگان سقوط کرده»، «شادی در کنار هم» و «در حال و هوای عشق» را ساخت و با دنبالهای به نام «۲۰۴۶» که ۲۰ سال پیش اکران شد، درخشید.
برخی بر این باورند که وونگ از زمانی که راه خود را از فیلمبردارش کریستوفر دویل جدا کرده، دیگر به سالهای درخشش خود باز نگشته است. با فیلم جدیدش روشن میشود که آیا وونگ میتواند از آنچه طلسم هنری خوانده میشود، خارج شود یا خیر.
منبع: مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





