کمدی اکشن «پسران بد: بران یا بمیر» در نخستین هفته اکران خود موفق به ثبت فروش جهانی ۱۰۴ میلیون دلاری شد.
به گزارش سینماسینما، این کمدی اکشن با بازی مجدد «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» اولین فیلم مهم گیشه تابستان ۲۰۲۴ است که بسیار فراتر از انتظارات اکران شده و بارقه امید را برای گیشه نه چندان پررونق این روزهای سینمای جهان زنده نگه داشته است.
فیلم «پسران بد: بران یا بمیر» محصول کمپانی سونی به کارگردانی کارگردانان بلژیکی عادل العربی و بلال فلاح در نخستین هفته اکران خود فراتر از پیشبینیها عمل کرد و ۵۶ میلیون دلار در آمریکا و مجموع ۱۰۴.۶ میلیون دلار در سطح جهانی فروخت.
این فیلم «ویل اسمیت» را دو سال پس از سیلی پرحاشیه در مراسم اسکار ۲۰۲۲ در مسیر بازگشت حرفهای قرار میدهد.
این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلمهای «پسران بد» کمپانی سونی است و در آمریکای شمالی امتیاز سینمایی A را در کنار نقدهای کلی مثبت کسب کرده است.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «پسران بد: بران یا بمیر» نخستین فیلم گیشه تابستانی است که به طور قابل توجهی فراتر از برآوردهای اولیه اکران شده و همچنین این دومین پرفروش سینمای آمریکا در هفته نخست اکران سال ۲۰۲۴پس از «پادشاهی سیاره میمونها» است که ۵۸ میلیون دلار در اکران افتتاحیه آمریکا کسب کرده بود.
شروع فیلم در بازارهای خارجی نیز امیدوار کننده بوده، جایی که از محل اکران در ۶۰ کشور ۴۸.۶ میلیون دلار فروخت. قسمت جدید «پسران بد» ۱۹.۳ میلیون دلار در اروپا جمع آوری کرد و رکوردهایی را در آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز به ثبت رساند.
این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری دنبالهای بر فیلم «پسران بد تا ابد» است که در ژانویه ۲۰۲۲ با ۶۲ میلیون دلار فروش افتتاحیه در آمریکا اکران خود را آغاز کرد و در نهایت در گیشه جهانی سینماها ۴۲۶ میلیون دلار به دست آورد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویل اسمیت در عربستان از پروژه جدید سینمایی خود گفت
- اعتراف بازیگر «روز استقلال ۲»؛ نبودن ویل اسمیت این فیلم را نابود کرد!
- ضیافت آکادمی اسکار برگزار شد/ تام کروز ستارهی مراسم
- پس از اکران خصوصی فیلم «رهایی» صورت گرفت؛ حمایت دوستان و همکاران ویل اسمیت از اکران فیلم جدیدش
- رونمایی از تریلر فیلم جدید ویل اسمیت
- طبق ادعای خودش؛ کریس راک پیشنهاد اسکار برای اجرای مراسم ۲۰۲۳ را رد کرد
- مبارزهی تحسینبرانگیز/ یادداشت هالیوود ریپورتر بر فیلم «شاه ریچارد»
- آکادمی اسکار مجازات ویل اسمیت را اعلام کرد/ ممنوعیت از حضور در اسکار برای ۱۰ سال
- ویل اسمیت از عضویت در آکادمی اسکار کنارهگیری کرد
- مضحکه در منظر عام یا انسان ماندن!
- شوخی و تعصب/ درباره ارتباط هویت و شوخی
- ویل اسمیت عذرخواهی کرد/ خشونت در همه اشکالش مخرب است
- فرش قرمز اسکار ۲۰۲۲ / گزارش تصویری
- در قلمرو پادشاهی ویلیامزها/ نگاهی به فیلم «پادشاه ریچارد»
- خاطرات «ویل اسمیت» پرفروش در آمازون شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





