حالا که فرهادی کار خود را با «فروشنده» به اتمام رسانده به فیلمنامه پروژه اسپانیاییاش بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، تهیهکنندگی این فیلم بر عهده کمپانی «ال دسو» به سرپرستی پدرو و آگوستین آلمادوار و الکساندر مالهگای در کمپانی فیلم ممنتو است. ماله-گای که پیش از این تهیهکنندگی دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» را بر عهده داشته، میگوید: پروژه اسپانیاییزبان فرهادی برآمده از آرزوی این کارگردان و پنهلوپه کروز در همکاری با یکدیگر است. او درباره داستان فیلم به ورایتی گفته است: «این فیلم تریلری روانکاوانه است که گریزی به داستانهای آگاتا کریستی دارد. فیلمنامه این فیلم خواندنی است.»
آگوستین آلمادوار نیز درباره همکاری با اصغر فرهادی گفته است: «این فیلم تقاطعی فرهنگی و صنعتی ایجاد میکند که در این زمان بسیار ارزشمند است. ما فیلمهای فرهادی را تحسین میکنیم و در مورد سینما باید بگویم تشابهات و منافع مشترکی را دنبال میکنیم. پیشاز اینچنین دلبستگیای را به هنرمندان بزرگی همچون گیلرمو دل تورو داشتیم که این دلبستگی به تولید فیلم («ستون فقرات شیطان» ٢٠٠١) منجر شد.»
فرهادی جزییات تازهای درباره این فیلم ارایه نمیدهد جز اینکه درباره زندگی روستایی یک زوج است. فرهادی پیش از این نیز بارها رابطه یک زوج را بررسی کرده بود؛ در درام «فروشنده» واکنشهای زوجی بیقرار را در برابر تجاوز به حریم خصوصی به تصویر کشید. در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش زوج هنرپیشهای را بازی میکنند که حین بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر، زنجیرهای از پیشامدهای ناگوار پایههای زندگی این زوج را متزلزل میکند. فرهادی خود معتقد است هنگام نوشتن فیلمنامه ناخودآگاه به درونمایه روابط یک زوج بازمیگردد. او در مصاحبهای گفته بود: «نوشتن من همینطوری است. مشکلی با آن ندارم. نکتهای باستانی و اولیه در مورد رابطه یک زوج وجود دارد که همزمان با مواجه شدن با مشکلات این عصر دستخوش تغییر میشوند. رابطه یک زوج احتمالات و فرصتهای زیادی را برای داستانسرایی ایجاد میکند.»
او پیش از این درباره ساخت پروژه اسپانیاییزبانش با بازی کروز و باردم گفته بود: «اگر فیلمنامهام را به موقع تمام کنم و از آن رضایت داشته باشم، شخصیتهای اصلی فیلمم کروز و باردم خواهند بود.» حالا پنهلوپه کروز در مصاحبهای که روز یکشنبه در روزنامه اسپانیایی La Vanguardia منتشر شد، تایید کرده است که در این فیلم بازی خواهد کرد: «فرهادی نوشتن فیلمنامه این پروژه را به پایان رسانده است و در این فیلم حضور خواهیم داشت.» کروز درباره این فیلم میگوید: «قرار است این فیلم در اسپانیا جلوی دوربین برود اما نمیدانیم در کدام شهر. داستان درامی جدی است که برای بازیگرانش یک نعمت است و همکاری با کارگردان «جدایی نادر از سیمین» شکوهی دستنیافتنی است.»
کروز و باردم در حال حاضر در فیلم «اسکوبار» به کارگردانی آندریا دی استفانو مقابل یکدیگر به ایفای نقش میپردازند. این دو از سال ٢٠٠٨ و بازی در فیلم رمانتیک کمدی «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن با یکدیگر همبازی نشده بودند. کروز فرصت همبازی شدن با همسرش در تازهترین فیلم فرهادی را خارقالعاده میداند و میگوید: «هیچکس برنامهریزیاش را نمیکند و قرار نیست همیشه من و خاویر کنار همدیگر بازی کنیم اما اگر همهچیز برای هر دوی ما جور باشد، چرا که نه؟»
گرچه فرهادی زبان اسپانیایی نمیداند اما با ساخت فیلم «گذشته» ثابت کرد از پس ساخت فیلم به زبان خارجی برمیآید. انتظار میرود فرهادی فیلمبرداری این فیلم را سال آینده میلادی کلید بزند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- افتتاح جشنواره ونیز با فیلمی از پدرو آلمادوار
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دوم
- روستایی با «متری شیش و نیم» در سودای شکستن رکورد «فروشنده»
- «متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را زد/ مروری بر فروش هفتگی سینمای ایران
- استفاده عجیب خاویر باردم و پنهلوپه کروز از مجسمههای اسکارشان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز