حالا که فرهادی کار خود را با «فروشنده» به اتمام رسانده به فیلمنامه پروژه اسپانیاییاش بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، تهیهکنندگی این فیلم بر عهده کمپانی «ال دسو» به سرپرستی پدرو و آگوستین آلمادوار و الکساندر مالهگای در کمپانی فیلم ممنتو است. ماله-گای که پیش از این تهیهکنندگی دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» را بر عهده داشته، میگوید: پروژه اسپانیاییزبان فرهادی برآمده از آرزوی این کارگردان و پنهلوپه کروز در همکاری با یکدیگر است. او درباره داستان فیلم به ورایتی گفته است: «این فیلم تریلری روانکاوانه است که گریزی به داستانهای آگاتا کریستی دارد. فیلمنامه این فیلم خواندنی است.»
آگوستین آلمادوار نیز درباره همکاری با اصغر فرهادی گفته است: «این فیلم تقاطعی فرهنگی و صنعتی ایجاد میکند که در این زمان بسیار ارزشمند است. ما فیلمهای فرهادی را تحسین میکنیم و در مورد سینما باید بگویم تشابهات و منافع مشترکی را دنبال میکنیم. پیشاز اینچنین دلبستگیای را به هنرمندان بزرگی همچون گیلرمو دل تورو داشتیم که این دلبستگی به تولید فیلم («ستون فقرات شیطان» ۲۰۰۱) منجر شد.»
فرهادی جزییات تازهای درباره این فیلم ارایه نمیدهد جز اینکه درباره زندگی روستایی یک زوج است. فرهادی پیش از این نیز بارها رابطه یک زوج را بررسی کرده بود؛ در درام «فروشنده» واکنشهای زوجی بیقرار را در برابر تجاوز به حریم خصوصی به تصویر کشید. در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش زوج هنرپیشهای را بازی میکنند که حین بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر، زنجیرهای از پیشامدهای ناگوار پایههای زندگی این زوج را متزلزل میکند. فرهادی خود معتقد است هنگام نوشتن فیلمنامه ناخودآگاه به درونمایه روابط یک زوج بازمیگردد. او در مصاحبهای گفته بود: «نوشتن من همینطوری است. مشکلی با آن ندارم. نکتهای باستانی و اولیه در مورد رابطه یک زوج وجود دارد که همزمان با مواجه شدن با مشکلات این عصر دستخوش تغییر میشوند. رابطه یک زوج احتمالات و فرصتهای زیادی را برای داستانسرایی ایجاد میکند.»
او پیش از این درباره ساخت پروژه اسپانیاییزبانش با بازی کروز و باردم گفته بود: «اگر فیلمنامهام را به موقع تمام کنم و از آن رضایت داشته باشم، شخصیتهای اصلی فیلمم کروز و باردم خواهند بود.» حالا پنهلوپه کروز در مصاحبهای که روز یکشنبه در روزنامه اسپانیایی La Vanguardia منتشر شد، تایید کرده است که در این فیلم بازی خواهد کرد: «فرهادی نوشتن فیلمنامه این پروژه را به پایان رسانده است و در این فیلم حضور خواهیم داشت.» کروز درباره این فیلم میگوید: «قرار است این فیلم در اسپانیا جلوی دوربین برود اما نمیدانیم در کدام شهر. داستان درامی جدی است که برای بازیگرانش یک نعمت است و همکاری با کارگردان «جدایی نادر از سیمین» شکوهی دستنیافتنی است.»
کروز و باردم در حال حاضر در فیلم «اسکوبار» به کارگردانی آندریا دی استفانو مقابل یکدیگر به ایفای نقش میپردازند. این دو از سال ۲۰۰۸ و بازی در فیلم رمانتیک کمدی «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن با یکدیگر همبازی نشده بودند. کروز فرصت همبازی شدن با همسرش در تازهترین فیلم فرهادی را خارقالعاده میداند و میگوید: «هیچکس برنامهریزیاش را نمیکند و قرار نیست همیشه من و خاویر کنار همدیگر بازی کنیم اما اگر همهچیز برای هر دوی ما جور باشد، چرا که نه؟»
گرچه فرهادی زبان اسپانیایی نمیداند اما با ساخت فیلم «گذشته» ثابت کرد از پس ساخت فیلم به زبان خارجی برمیآید. انتظار میرود فرهادی فیلمبرداری این فیلم را سال آینده میلادی کلید بزند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- افتتاح جشنواره ونیز با فیلمی از پدرو آلمادوار
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دوم
- روستایی با «متری شیش و نیم» در سودای شکستن رکورد «فروشنده»
- «متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را زد/ مروری بر فروش هفتگی سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





