حالا که فرهادی کار خود را با «فروشنده» به اتمام رسانده به فیلمنامه پروژه اسپانیاییاش بازگشته است.
به گزارش سینماسینما، تهیهکنندگی این فیلم بر عهده کمپانی «ال دسو» به سرپرستی پدرو و آگوستین آلمادوار و الکساندر مالهگای در کمپانی فیلم ممنتو است. ماله-گای که پیش از این تهیهکنندگی دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» را بر عهده داشته، میگوید: پروژه اسپانیاییزبان فرهادی برآمده از آرزوی این کارگردان و پنهلوپه کروز در همکاری با یکدیگر است. او درباره داستان فیلم به ورایتی گفته است: «این فیلم تریلری روانکاوانه است که گریزی به داستانهای آگاتا کریستی دارد. فیلمنامه این فیلم خواندنی است.»
آگوستین آلمادوار نیز درباره همکاری با اصغر فرهادی گفته است: «این فیلم تقاطعی فرهنگی و صنعتی ایجاد میکند که در این زمان بسیار ارزشمند است. ما فیلمهای فرهادی را تحسین میکنیم و در مورد سینما باید بگویم تشابهات و منافع مشترکی را دنبال میکنیم. پیشاز اینچنین دلبستگیای را به هنرمندان بزرگی همچون گیلرمو دل تورو داشتیم که این دلبستگی به تولید فیلم («ستون فقرات شیطان» ۲۰۰۱) منجر شد.»
فرهادی جزییات تازهای درباره این فیلم ارایه نمیدهد جز اینکه درباره زندگی روستایی یک زوج است. فرهادی پیش از این نیز بارها رابطه یک زوج را بررسی کرده بود؛ در درام «فروشنده» واکنشهای زوجی بیقرار را در برابر تجاوز به حریم خصوصی به تصویر کشید. در این فیلم شهاب حسینی و ترانه علیدوستی نقش زوج هنرپیشهای را بازی میکنند که حین بازی در نمایش «مرگ فروشنده» اثر آرتور میلر، زنجیرهای از پیشامدهای ناگوار پایههای زندگی این زوج را متزلزل میکند. فرهادی خود معتقد است هنگام نوشتن فیلمنامه ناخودآگاه به درونمایه روابط یک زوج بازمیگردد. او در مصاحبهای گفته بود: «نوشتن من همینطوری است. مشکلی با آن ندارم. نکتهای باستانی و اولیه در مورد رابطه یک زوج وجود دارد که همزمان با مواجه شدن با مشکلات این عصر دستخوش تغییر میشوند. رابطه یک زوج احتمالات و فرصتهای زیادی را برای داستانسرایی ایجاد میکند.»
او پیش از این درباره ساخت پروژه اسپانیاییزبانش با بازی کروز و باردم گفته بود: «اگر فیلمنامهام را به موقع تمام کنم و از آن رضایت داشته باشم، شخصیتهای اصلی فیلمم کروز و باردم خواهند بود.» حالا پنهلوپه کروز در مصاحبهای که روز یکشنبه در روزنامه اسپانیایی La Vanguardia منتشر شد، تایید کرده است که در این فیلم بازی خواهد کرد: «فرهادی نوشتن فیلمنامه این پروژه را به پایان رسانده است و در این فیلم حضور خواهیم داشت.» کروز درباره این فیلم میگوید: «قرار است این فیلم در اسپانیا جلوی دوربین برود اما نمیدانیم در کدام شهر. داستان درامی جدی است که برای بازیگرانش یک نعمت است و همکاری با کارگردان «جدایی نادر از سیمین» شکوهی دستنیافتنی است.»
کروز و باردم در حال حاضر در فیلم «اسکوبار» به کارگردانی آندریا دی استفانو مقابل یکدیگر به ایفای نقش میپردازند. این دو از سال ۲۰۰۸ و بازی در فیلم رمانتیک کمدی «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن با یکدیگر همبازی نشده بودند. کروز فرصت همبازی شدن با همسرش در تازهترین فیلم فرهادی را خارقالعاده میداند و میگوید: «هیچکس برنامهریزیاش را نمیکند و قرار نیست همیشه من و خاویر کنار همدیگر بازی کنیم اما اگر همهچیز برای هر دوی ما جور باشد، چرا که نه؟»
گرچه فرهادی زبان اسپانیایی نمیداند اما با ساخت فیلم «گذشته» ثابت کرد از پس ساخت فیلم به زبان خارجی برمیآید. انتظار میرود فرهادی فیلمبرداری این فیلم را سال آینده میلادی کلید بزند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- «رقابت رسمی»؛ فیلمی علیه سینما
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- پنهلوپه کروز ریاست هیات داوران جشنواره کن را نپذیرفت/ نام فیلم افتتاحیه تغییر کرد
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- افتتاح جشنواره ونیز با فیلمی از پدرو آلمادوار
- آنتونیو باندراس در نقش یک روزنامهنگار جنایی
- نشست خبری جشنواره کن به تعویق افتاد
- فیلمهایی که احتمالاً به کن ۲۰۲۱ میروند/ حضور «قهرمان» فرهادی در فهرست ورایتی
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دوم
- روستایی با «متری شیش و نیم» در سودای شکستن رکورد «فروشنده»
- «متری شیش و نیم» رکورد «فروشنده» را زد/ مروری بر فروش هفتگی سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





