جوایز گلدن گلوب در واکنش به همهگیر شدن ویروس کرونا یک تغییر بیسابقه در قوانین خود ایجاد کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیپندنت، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) در واکنش به شیوع ویروس کرونا در قوانین خود تغییراتی ایجاد کرد.
از آنجا که پیش از این فیلم ها به منظور واجد شرایط شدن برای شرکت در جوایز گلدن گلوب، نیاز به اکران در سینما داشتند، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود روز گذشته ۲۶ مارس اعلام کرد فیلمهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران شان لغو شده است از این قاعده مسثتنی هستند.
بنا به اعلام این انجمن، اگر تهیه کنندگان و استودیوها بتوانند ثابت کنند که قصد داشته اند فیلم شان را بین روزهای ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ پخش کنند، پس از آن یک نمایش تلویزیونی یا پخش از سوی یک سرویس آنلاین برای واجد شرایط شدن این آثار کفایت می کند.
در بیانیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود آمده است: این انجمن بررسی های خود بر روی تاثیر شیوع کووید-۱۹ را بر پخش آثار سینمایی و تلویزیونی ادامه می دهد و ممکن است این تعلیق همچنان ادامه داشته باشد.
با این اعلام انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، بسیاری انتظار دارند آکادمی اسکار نیز از این عمل پیروی کند و یک اتفاق تاریخی در جوایز اسکار درباره نوع نمایش فیلم ها نیز رخ دهد.
این اقدام جوایز گلدن گلوب در حالی صورت می گیرد که بسیاری از فیلم های مشهور مانند «زمانی برای مردن نیست» و «مولان» کمپانی دیزنی تاریخ اکران شان تغییر کرده و نمایش شان به اواخر سال موکول شده است، برخی فیلم ها نیز نمایش شان از سینما به سرویس های آنلاین فرستاده شده است.
«بیوه سیاه»، «مولان»، «پیتر ربیت ۲»، «زمانی برای مردن نیست»، «ماموریت غیرممکن ۷»، «بتمن»، «ماتریکس ۴» و …تنها نمونه ای از این آثار هستند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند/ موفقیت برای اسپیلبرگ و مکدونا
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- نامزدهای جوایز گلدن گلوب معرفی شدند/ «قهرمان»، نامزد بهترین فیلم بینالملل
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





