جوایز گلدن گلوب در واکنش به همهگیر شدن ویروس کرونا یک تغییر بیسابقه در قوانین خود ایجاد کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیپندنت، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) در واکنش به شیوع ویروس کرونا در قوانین خود تغییراتی ایجاد کرد.
از آنجا که پیش از این فیلم ها به منظور واجد شرایط شدن برای شرکت در جوایز گلدن گلوب، نیاز به اکران در سینما داشتند، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود روز گذشته ۲۶ مارس اعلام کرد فیلمهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران شان لغو شده است از این قاعده مسثتنی هستند.
بنا به اعلام این انجمن، اگر تهیه کنندگان و استودیوها بتوانند ثابت کنند که قصد داشته اند فیلم شان را بین روزهای ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ پخش کنند، پس از آن یک نمایش تلویزیونی یا پخش از سوی یک سرویس آنلاین برای واجد شرایط شدن این آثار کفایت می کند.
در بیانیه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود آمده است: این انجمن بررسی های خود بر روی تاثیر شیوع کووید-۱۹ را بر پخش آثار سینمایی و تلویزیونی ادامه می دهد و ممکن است این تعلیق همچنان ادامه داشته باشد.
با این اعلام انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، بسیاری انتظار دارند آکادمی اسکار نیز از این عمل پیروی کند و یک اتفاق تاریخی در جوایز اسکار درباره نوع نمایش فیلم ها نیز رخ دهد.
این اقدام جوایز گلدن گلوب در حالی صورت می گیرد که بسیاری از فیلم های مشهور مانند «زمانی برای مردن نیست» و «مولان» کمپانی دیزنی تاریخ اکران شان تغییر کرده و نمایش شان به اواخر سال موکول شده است، برخی فیلم ها نیز نمایش شان از سینما به سرویس های آنلاین فرستاده شده است.
«بیوه سیاه»، «مولان»، «پیتر ربیت ۲»، «زمانی برای مردن نیست»، «ماموریت غیرممکن ۷»، «بتمن»، «ماتریکس ۴» و …تنها نمونه ای از این آثار هستند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند/ موفقیت برای اسپیلبرگ و مکدونا
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- نامزدهای جوایز گلدن گلوب معرفی شدند/ «قهرمان»، نامزد بهترین فیلم بینالملل
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





