ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار جانشین فیلمساز لهستانی آگنیشکا هالند در مقام رئیس آکادمی فیلم اروپا میشود.
به گزارش سینماسینما، ژولیت بینوش رئیس آکادمی فیلم اروپا میشود. این سمت افتخاری اولین بار در اختیار اینگمار برگمان بود که به عنوان اولین رئیس آکادمی و از سوی ۴۰ عضو موسس آکادمی در سال ۱۹۸۹ انتخاب شد. ویم وندرس که سال ۱۹۹۶ جانشین برگمان شد تا سال ۲۰۲۰ خدمت کرد و در نهایت هالند عنوان اولین رئیس زن آکادمی را از آن خود کرد. وی اکنون تصمیم به کنارهگیری گرفته است.
مایک داونی رئیس هیات مدیره آکادمی در بیانیهای اعلام کرد به خواست آگنیشکا هالند احترام میگذارند و درک میکنند که داشتن مسئولیتهایی در کنار فیلمسازی، هر چند الهامبخش و مهم، گاه میتواند مانع خلق هنر شود.
در این بیانیه از سوی آکادمی فیلم اروپا، از هالند برای حمایت فوقالعاده، قدرت و دید قویاش در تمام وظایفی که در ساختار آکادمی انجام داد، تشکر شده است.
جدیدترین فیلم هالند با عنوان «مرز سبز» که درباره مهاجرت است، برنده جایزه ویژه هیات داوران ونیز شد. وی در حال آماده شدن برای شروع فیلمبرداری فیلم بیوگرافی از زندگی کافکا نویسنده مشهور با عنوان «فرانتس» به تهیه کنندگی مایک داونی است.
ژولیت بینوش که سالها عضو فعال آکادمی فیلم اروپا بوده است، پس از تایید رسمی نامزدیاش برای ریاست توسط اکثریت اعضای آکادمی، این سمت را از اول ماه مه برعهده میگیرد. وی با جدیدترین فیلمش با عنوان «طعم چیزها» در جشنواره کن در بخش رقابتی حضور داشت و فیلم جایزه بهترین کارگردانی را برای تران آن هونگ دریافت کرد. این فیلم نماینده فرانسه در اسکار بود. این بازیگر در سریال کوتاه «نگاه جدید» برای اپل تیوی پلاس در نقش کوکو شانل در کنار بن مندلسون بازی کرده است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- «همچون در یک آیینه»؛ اکنون در آیینه به شکلی تار میبینیم
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند
- ایزابلا روسلینی از آکادمی اروپا جایزه میگیرد
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
- مریل استریپ نخل طلای افتخاری کن را از ژولیت بینوش گرفت
- فیلمی که به اسکار معرفی نشد؛ «آناتومی یک سقوط» جوایز آکادمی فیلم اروپا را درو کرد
- معرفی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا/ رقابت سخت ۵ فیلم مهم
- نماینده فرانسه در اسکار معرفی شد/ تریه از رقابت برای اسکار بینالمللی باز ماند
- تغییر تاریخ برگزاری مراسم آکادمی فیلم اروپا
- برگزیدگان گویا معرفی شدند/ بیشترین جایزه برای «جانوران»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





