کارگردان نامدار فنلاندی با ساخت یک پروژه جدید به دنیای سینما بازمیگردد.
به گزارش سینماسینما، آکی کائوریسماکی کارگردان فنلاندی فیلم «لو آور» در سال ۲۰۱۷ بازنشستگی خود از صنعت سینما را اعلام کرده بود، اما حالا تصمیم گرفته یک فیلم سینمایی جدید به نام «برگهای مرده» بسازد.
این کارگردان که در آخرین پروژه خود «آن سوی امید» برنده جایزه خرس طلای برلین شده بود، خبر ساخت جدیدترین پروژه خود را روز جمعه از طریق شرکت بی-پلن دیستریبیشون واقع در هلسینکی اعلام کرد.
در این فیلم آلما پویستی نقشآفرینی میکند. وی که اخیرا در فیلم بیوگرافیکی «تووه» ساخته زیدا برگروث نقش تووه یانسون خالق شخصیتهای کارتونی «مومینز» را بازی کرده بود با آن فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جوایز یوسی سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.
یوسی واتانن بازیگر که بیشتر به خاطر درام «غول جنگل» شناخته میشود هم به جمع بازیگران پیوسته است. هنوز نام بازیگران مکمل فیلم اعلام نشده است.
«برگهای مرده» نوزدهمین تجربه کارگردانی کائوریسماکی خواهد بود و مراحل فیلمبرداری آن از اواخر آگوست در هلسینکی آغاز میشود. این چهارمین پروژه این کارگردان فنلاندی در مجموعهای از فیلمهایی خواهد بود که تا به حال شامل «سایههای بهشت»، «آریل» و «دختر کارخانه کبریتسازی» شده است.
یک بار دیگر، این فیلم توسط فیلمبردار مورد اعتماد کائوریسماکی یعنی تیمو سالمینن فیلمبرداری میشود. سالمینن در حال حاضر مشغول کار روی پروژه «یورکا» ساخته لیساندرو آلونسو با نقشآفرینی ویگو مورتنسن است.
کائوریسماکی درباره فیلم جدیدش گفت: به نظر میرسد کمدی تراژیک ژانر من باشد. دوست دارم به تمهای موضوعی جوانیام برگردم و درباره تقلاهای مردی کوچک مقابل سیستم بیچهره – و البته خودش – صحبت کنم و در عین حال طنز را فراموش نکنم.
این فیلم توسط شرکت اسپوتنیک که متعلق به خود کائوریسماکی است تهیه میشود و در سال ۲۰۲۳ اکران عمومی خواهد شد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





