مارتین اسکورسیزی با ادای احترام به ری لیوتا گفت که طرحهای زیادی برای همکاری دوباره با او داشته اما متاسفانه هیچ یک از این پروژهها به سرانجام نرسید.
به گزارش سینماسینما، مارتین اسکورسیزی در مطلبی که در گاردین منتشر شده با یادآوری همکاری با ری لیوتا بازیگر نقش «هنری هیل» در فیلم تحسینشده «رفقای خوب» در سال ۱۹۹۰، از عدم همکاری با این بازیگر که چندی پیش در ۶۷ سالگی درگذشت، ابزار پشیمانی کرد.
اسکورسیزی در این باره گفت: «ما برنامه های زیادی داشتیم که دوباره با هم کار کنیم، اما زمانبندی همیشه مشکلساز بود و یا این که پروژه کاملاً مناسب او نبود. اکنون از این موضوع متاسفم. وقتی رِی را به عنوان وکیل طلاق در فیلم «داستان ازدواج» تماشا کردم، احساس میکردم در این مقطع دوباره باید با او کار کنم تا جاذبه حضورش را کشف کنم، چرا که او بسیار متفاوت از بازیگر جوان و باهوشی بود که در زمان فیلم «رفقای خوب» ملاقات کرده بودم. کاش این فرصت را داشتم که یک بار دیگر او را میدیدم تا بگویم چقدر همکاریمان برایم ارزشمند بود اما حالا امیدوارم که این موضوع را بداند».
اسکورسیزی در بیانیهای که پس از خبر درگذشت لیوتا برای هالیوود ریپورتر ارسال کرد، نیز عنوان کرده بود: «او یک بازیگر بسیار با استعداد، ماجراجو و شجاع بود. ایفای نقش هِنری هیل در فیلم «رفقای خوب» کار سختی بود، زیرا این شخصیت دارای جنبه های مختلف و لایههای بسیار پیچیده بود و “ری” تقریباً در تمام صحنههای این فیلمبرداری طولانی و سخت حضور داشت و کاملاً مرا شگفت زده کرد و من همیشه به کاری که با هم در این فیلم انجام دادیم افتخار خواهم کرد».
ری لیوتا که در فیلمهایی چون «رفقای خوب»، «میدان رویاها» و دیگر فیلمها و همچنین در تلویزیون شخصیتهای قدرتمند و ماندگاری خلق کرد، ششم خرداد ماه در هتلی در جمهوری دومینیکن، جایی که مشغول فیلمبرداری یک فیلم بود، درگذشت.
لیوتا نخست به خاطر بازی در نقش «جوی پرینی» در سریال «دنیایی دیگر» پس از ایفای نقشی کاملاً متفاوت در داستان جنایی کمیک «چیزی وحشی» در سال ۱۹۸۶ شناخته شد اما بیشتر شهرت وی بخاطر بازی در نقش «هنری هیل» در فیلم تحسینشده «رفقای خوب» ساخته مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۹۰ کسب شد. او یک سال قبل آن نیز برای بازی در فیلم «سرزمین رویاها» در نقش شخصیت «جو جکسون» یک بازیکن بیسبال مورد توجه قرار گرفته بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





