«جوکر ۲» بر مبنای فیلمنامهای ساخته میشود که تاد فیلیپس، نویسنده و کارگردان فیلم نخست آن را مینویسد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین رنت، تاد فیلیپس به عنوان یکی از نویسندگان فیلمنامه «جوکر ۲» بازمیگردد. فیلیپس که کارگردان و یکی از نویسندگان فیلم «جوکر» بود، رسماً به عنوان یکی از نویسندگان فیلم بعدی «جوکر» انتخاب شده است.
فیلم نخست هم با تحسین منتقدان روبه رو شد و هم چندین جایزه مهم را از آن خود کرد که جایزه بهترین بازیگر برای واکین فینیکس از جمله آنها بود. از همین رو طرفداران فیلم به شدت منتظر ساخته شدن قسمت دوم آن هستند.
فیلم اول به کارگردانی فیلیپس بر مبنای فیلمنامهای به قلم خود او با همراهی اسکات سیلور ساخته شد و داستان یکی از چهرههای شر دنیای دیسی را تصویر کرد.
با این حال این فیلم از نظر لحن روایت داستان با دنیای فیلمهای ابرقهرمانی کاملاً متفاوت بود و تفاوتهای اصلی از نظر سبکی با آن مجموعه داشت و با این حال باز هم در گروه سنی بزرگسال جای گرفت.
در حالی که گفته شده تاد فیلیپس برای نوشتن فیلمنامه قرارداد بسته، هنور روشن نیست که آیا سیلور نیز بار دیگر با وی همراه خواهد بود یا خیر.
داستان جوکر که به چگونگی تبدیل شدن «آرتور فلک» به «جوکر» میپرداخت این نقدها را مطرح کرد که داستان فیلم در نهایت خشونت را منصفانه قلمداد کرده است و در دنیایی که هر روز خبری از تیراندازی به مردم و تروریسم داخلی از گوشه و کنار جهان به گوش میرسد شاید خیلیها احساس همذاتپنداری با جوکر را داشته باشند در حالی که به صورت سنتی غرض نشان دان شخصیتی روان پریش بوده است.
در هر حال داستان «جوکر» هیچ ارتباطی با دیگر داستانهای ابرقهرمانی دنیای کمیکهای دیسی ندارد و در حالی که «بتمن» با بازی رابرت پتینسون و به کارگردانی مت ریوز قرار است ۲۰۲۲ اکران شود، این فیلم ربطی به آن نخواهد داشت.
«جوکر» که با بودجه حدود ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، با فروش بیش از یک میلیارد دلار در سراسر دنیا با اقبال زیادی روبهرو شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- دنباله فیلم کمیک دیزنی رکورد «جوکر» را شکست/ «ددپول و ولورین» پرفروشترین فیلم تاریخ شد
- «جوکر» حریف «ددپول و ولورین» نشد
- فضای ماتمزده صداوسیما شادی را از خانه مردم دور میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- ادیپ در تروآ/ نگاهی به فیلم «بو میترسد»
- اولین تصویر از لیدی گاگا در «جوکر۲» منتشر شد
- فیلمبراری «جوکر۲» آغاز شد + عکس
- به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی؛ خواکین فینیکس در فیلم بعدی با همسرش جلوی دوربین میرود
- زمان اکران «جوکر۲» مشخص شد
- «جوکر ۲» موزیکال است/ لیدی گاگا بازیگر فیلم فیلیپس میشود
- عنوان دنباله فیلم «جوکر» مشخص شد
- «عصرجدید» و «جوکر» با موسیقی درست برخورد میکنند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





