جیمز کامرون در اظهارنظری تند، خرید احتمالی استودیو «وارنر برادران» توسط نتفلیکس را یک فاجعه خواند و گفت فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند.
به گزارش سینماسینما، جیمز کامرون، کارگردان سرشناس هالیوود با تأکید بر اینکه اسکار باید به فیلمهای ساختهشده برای پرده بزرگ تعلق گیرد، اعلام کرد: فیلمهای نتفلیکس تنها در صورت اکران گسترده و حداقل یکماهه در سینماها باید واجد شرایط رقابت برای جوایز اسکار باشند.
او همچنین خرید احتمالی کمپانی وارنر برادران توسط نتفلیکس را یک فاجعه خواند.
کامرون گفت: «به نظر من یک فیلم باید به عنوان یک اثر سینمایی برای اکران در سالنها ساخته شود، و جوایز اسکار اگر به معنای اکران سینمایی نباشند، برای من هیچ ارزشی ندارد و فیلمهای نتفلیکس تنها در صورتی باید واجد شرایط رقابت شوند که حداقل به مدت یک ماه در ۲۰۰۰ سالن سینما به نمایش درآیند.
به گزارش اکسپرس تریبیون، کامرون همچنین به علاقه نتفلیکس برای خرید استودیو وارنر برادران پرداخت و اشاره کرد که قولهای این پلتفرم درباره اکران محدود سینمایی، صرفا یک «طعمه فریبنده» است.
او با انتقاد از این پلتفرم به دلیل اولویت دادن به نمایش آنلاین بر سینما، خاطرنشان کرد که اکرانهای کوتاه. مدتی که تنها برای واجد شرایط شدن برای اسکار طراحی میشوند، از ارزش خود فیلمها و نیز جوایز میکاهند.
نتفلیکس مدتی طولانی است که با آثاری پرفروش مانند «روما»، «مرد ایرلندی» و «قدرت سگ» در پی کسب اسکار بهترین فیلم بوده و اغلب آنها را پیش از انتقال به پلتفرم آنلاین، برای مدت کوتاهی در تعداد معدودی سالن سینما اکران میکند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





