لیام نیسون که این روزها در فیلم «سکوت» اسکورسیزی را در کانون توجه دارد، برای اظهارنظری که سالها قبل درباره سقط جنین داشته، خبرساز شده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، نیسون که به زودی با فیلم «سکوت» مارتین اسکورسیزی و ایفای نقشی متفاوت دیده خواهد شد، اکنون برای اظهار نظری که دههها پیش کرده بود خبرساز شده است.
در حالی که منتقدها هنوز اجازه ندارند درباره فیلم «سکوت» اسکورسیزی که هفته پیش در واتیکان به نمایش در آمد اظهار نظر کنند، بازیگر نقش اصلی این فیلم برای حرفی که چند دهه پیش درباره سقط جنین گفته به سوژه رسانهها بدل شده است.
ماجرا از این قرار است که لیام نیسون به دلیل حمایت از سقط جنین برای نجات جان مادران، از ریاست کلوپ مشتزنی اخراج شد. او رییس باشگاه بوکس آماتور آل سنتز در بالیمینا در ایرلند بود و از ۹ سالگی در این کلوپ تمرین میکرد، اما همان زمان یک گروه کاتولیک از اظهار نظر ویدیویی نیسون که از دولت میخواست نسبت به اصلاح هشت ماده قانونی در ایرلند بازنگری داشته باشد، برآشفته شد و با آن مخالفت کرد. در این مواد قانونی هر نوع سقط جنینی برای زنان ممنوع شمرده میشد.
نیسون کنار گذاشته شد و دیگر صحبتی نه درباره بوکس کرد و نه درباره سقط جنین. اما بعد این بحث راه افتاد که سقط جنین نکردن در بسیاری از موارد به مرگ زنان منجر شده است؛ چراکه طبق قوانین ایرلند جنوبی در صورتی که زندگی مادر در خطر باشد میتوان نسبت به سقط جنین اقدام کرد اما قوانین ایرلند شمالی تنها در صورتی این اجازه را میداد که زندگی مادر و جنین در خطر باشد.
اکنون در توییتر موجی از موافقت و مخالفت با گفتههای چند دهه پیش لیام نیسون درگرفته است که میتوان ارتباط آن را با فیلم جدید وی که مورد حمایت مستقیم واتیکان قرار گرفته درک کرد.
او برای ایفای نقش یک مبلغ مسیحی در ژاپن که در قرن هفدهم به شدت شکنجه میشود، به شدت وزن کم کرد و انتشار تصویر بسیار لاغر شده لیام نیسون در سایتهای خبری موجب شده بود تا حدس و گمان زیادی برای این لاغری مفرط مطرح شود. بعد مشخص شد که این بازیگر برای بازی در این فیلم تا این حد وزن کم کرده بود.
نیسون تاکنون در باره خبری که گسترده شده هیچ اظهار نظری نکرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
- دنیل دی لوئیس در مراسم تجلیل از مارتین اسکورسیزی حاضر شد
- اسکورسیزی کوتاهترین فیلمش را میسازد/ «زندگی عیسی» در ۸۰ دقیقه
- پل شریدر: انتخاب دی کاپریو در نقش یک احمق اشتباه بود/ «اوپنهایمر» بهترین و مهمترین فیلم قرن است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





