یک بنیاد خیریه از لئوناردو دی کاپریو خواست تا تکلیف خودش را با پرونده سوءاستفاده مالی در صندوق اقتصادی مالزی روشن کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، پرونده سوءاستفاده مالی از صندوق اقتصادی مالزی به موضوع حل نشدنی برای لئوناردو دی کاپریو بدل شده و عواقب آن دست از سر او برنمیدارد.
اکنون در یک اقدام جدید یک بنیاد خیریه مربوط به جنگلهای بارانی به نام بنیاد برونو مانسر با دادن اولتیماتوم به دیکاپریو از وی خواسته است تا یا تکلیفش را با این ماجرای سوءاستفاده مالی روشن کند و یا عنوان سفیر صلح سازمان ملل برای تغییرات آب وهوایی که از سال ۲۰۱۴ به وی داده شده، از وی گرفته شود.
بنیاد دی کاپریو متهم شده که از پول اهدایی صندوق اقتصادی مالزی استفاده کرده و دیوان عدالت آمریکا این موضوع را در پروندهای که شامل پولشویی یک میلیارد دلاری می شود در دست بررسی دارد.
دی کاپریو همچنین متهم شده که برای ساخت فیلم «گرگ وال استریت» نیز به میزان ۱۰۰ میلیون دلار از این پول استفاده کرده است. این بنیاد از دی کاپریو خواسته تا هر پولی را که از این صندوق مالزیایی دریافت کرده به صندوق کمک اقتصادی مالزی بازگرداند.
لوکاس استراوسمان رییس این بنیاد سوییسی در گفتگو با هالیوود ریپورتر اعلام کرده که اگر دی کاپریو نخواهد این وضعیت و میزان ارتباط با این پرونده را روشن کند باید عنوان سفیر سازمان ملل از وی گرفته شود چون در این صورت او صلاحیت داشتن چنین عنوان مهمی را نخواهد داشت.
این در حالی است که چندی پیش اتهام ارتباط بنیاد خیریه محیط زیستی لئوناردو دی کاپریو با جریان پولشویی بزرگ مالزیایی مطرح شد.
گفته شده بنیاد حمایت از محیط زییست دی کاپریو با جو لو تاجری که در مرکز رسوایی بزرگ مالی ۳ میلیارد دلاری مالزیایی جای دارد، در ارتباط بوده و لو به عنوان دوست دی کاپریو بخشی از پولهای سرقت شده از بنیاد مالزیایی را برای این ستاره هزینه کرده است.
گفته شده «لو» در سال ۲۰۱۳ این پول را سرقت کرده و بخشی از آن را صرف خرید تابلوهای باارزشی کرده که چندی پیش به قیمت ۱.۱ میلیون دلار فروش رفت.
دی کاپریو هنوز به صورت رسمی در مظان اتهام قرار نگرفته اما چندی پیش از سوی دادگستری آمریکا دعوت شد تا برای شهادت در دادگاه حاضر شود.
این رسوایی مالی سرقت بزرگ از صندوق مالی «۱MDB»؛ یک صندوق سرمایه دولتی مالزی است که به منظور توسعه اقتصادی داخلی تاسیس شده بود.
انتشار ایمیلهای سال پیش نشان داد که ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه مرتبط به قراردادی بین «۱MDB» و پترو سعودی به حساب بانکیای فرستاده شد که متعلق به کمپانی لو است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رسما اعلام شد؛ اولین نمایش جهانی فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- اسکورسیزی سریال «دار و دستههای نیویورکیها» را میسازد
- این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست!/ نگاهی به فیلم «بالا را نگاه نکن»
- چرا «جزیره شاتر» اسکورسیزی را باید بیش از یک بار دید؟
- اسکورسیزی و دنیرو در گفتگو با دیکاپریو از «گاو خشمگین» گفتند/ پایان جشنواره ترایبکا
- روایت اندی گارسیا از یک پروژه ناتمام/ اشتیاق این بازیگر برای بازی در «پدرخوانده۴»
- قرارداد لئوناردو دی کاپریو با سونی پیکچرز برای ساخت ۲ فیلم
- درباره یکه تازی بازیگران مسن و جاماندن ستاره های جوان
- تحسین بازیگران «روزی روزگاری در هالیوود» در جشنواره فیلم کاپری هالیوود
- ادعای رئیسجمهوری برزیل؛ دخالت دیکاپریو در آتشسوزی آمازون
- فیلم جدید تارانتینو برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درمیآید
- لئوناردو دیکاپریو رییسجمهور آمریکا میشود
- چگونگی حضور لئوناردو دی کاپریو در مراسم اسکار ۲۰۱۷
- دی کاپریو بازیگر و تهیهکننده یک فیلم شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





