سینماسینما، پاریس: بعد از به پایان رسیدن دوره آقای پائولو مورتی به عنوان دبیرکل بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن که مدت پنج سال طول کشید، امروز از سوی «مجمع کارگردانان فرانسه»، آقای ژولین راجل، به عنوان دبیرکل جدید این بخش معرفی شد که کار خود را به زودی آغاز خواهد کرد.
پائولو مورتی که ایتالیایی الاصل بود، به کار سابق خود، مدیریت سالن سینمایی در شهر ژنو باز خواهد گشت. اکثر انتخابهای او در طی پنج سال گذشته خیلی «رادیکال و تجربهگرایانه» بود که باعث میشد فیلمهای این بخش در اکرانهای فرانسه چندان تماشاگران وسیعی را به خود جلب نکنند. مدیر جدید، آقای ژولین راجل، فرانسوی است. او که قبلا در مدرسه تجارت و از سویی هم در مدرسه سینمایی فمیس تحصیل کرده از سال ۲۰۱۰ برای کمپانی پخش «کاپریچی» کار خود را آغاز کرده بود و سپس مدتی هم به عنوان استاد در مدرسه فمیس مشغول آموزش سینماداری و پخش فیلم به دانشجویان بوده است. با توجه به این سوابق احتمال زیاد دارد که سیاستها و نوع فیلمهایی که وی در سال آینده، ۲۰۲۳، برای جشنواره کن، بخش ۱۵ روز کارگردانان انتخاب خواهد کرد متفاوت و عامه پسندتر بوده و کمتر «رادیکال و مشکل پسند» نسبت به انتخابهای مدیر قبلی آن باشد. معمولا «مجمع کارگردانان فرانسه» هر مدیری را ابتدا برای یک سال استخدام میکند که بعد از آن این مقام قابل تمدید است و بستگی به موفقیت این مدیر در سال اول دارد و گاه تا پنج سال تمدید میشود. جشنواره کن ۲۰۲۳ که تاریخ برگزاری آن مشخص شده برای دوره هفتادوششم از ۱۶ تا ۲۷ ماه مه ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازههایی از هفتاد و هشتمین جشنواره کن
- ثبتنام برای هفتادوهفتمین جشنواره کن آغاز شد
- مدیر بخش ۱۵ روز کارگردانان کن: ۳۳۶ فیلم به این بخش پیشنهاد شده بود
- بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن سال آینده با رئیس جدید برگزار میشود
- تصمیم دبیر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن درباره فیلمهای این بخش/ اسامی اعلام نمیشوند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





