کمپانی برادران وارنر سرانجام تصمیم گرفت «هیئت منصفه شماره ۲» آخرین فیلم کلینت ایستوود را وارد رقابت اسکار کند.
به گزارش سینماسینما، کمپانی برادران وارنر که تاکنون با سردی با فیلم آخر کلینت ایستوود «هیئت منصفه شماره ۲» برخورد کرده بود به تازگی در صفحه خود از برنامههایی که برای فصل جوایز دارد رونمایی کرده و گفته برای چه فیلمهایی کمپین معرفی و حمایت برای فصل جوایز و در نهایت اسکار برگزار میکند. «تلماسه: قسمت ۲»، «فیوریوسا»، «بیتلجویس بیتلجویس»، «ارباب حلقهها» و حتی «جوکر ۲» در این فهرست جای دارند.
یکی از فیلمهایی که تاکنون تقریبا با بیتوجهی روبرو شده بود، «هیئت منصفه شماره ۲» کلینت ایستوود است که قرار است تنها در ۲۸ سینما این آخر هفته اکران شود، ولی حالا گفته میشود قرار شده یک «کمپین کوچک» در فصل جوایز برای آن هم شکل بگیرد.
بدون شک نقدهای مثبت این فیلم موجب شده تا کمپانی سازنده آن به این فیلم توجه کند. «هیئت منصفه شماره ۲» ۹۲ درصد در متاکریتیک و ۷۳ درصد در RT به دست آورده و در عین حال بسیاری از چهرههای صنعت سینما و مطبوعات همیشه حامی ایستوود بودهاند و بهویژه با توجه به رفتار ناعادلانهای که برادران وارنر با وی انجام داده به نظر میرسد آمادهتر از هر زمان دیگری باشند. با این حال اکران سینمایی فیلم قرار نیست گسترده شود و تا پایان نوامبر VOD آن منتشر میشود.
ایستوود در اولین نمایش فیلمش در جشنواره انستیتو فیلم آمریکا در روز یکشنبه شرکت نکرد که باید آن را به حساب این گذاشت که ۹۴ ساله است.
هرچند خود وی هنوز اعلام نکرده اما گفته میشود «هیئت منصفه شماره ۲» آخرین فیلم کارنامه حرفهای این کارگردان کهنهکار خواهد بود.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





